Avatar billede thana_dk Nybegynder
12. november 2002 - 10:44 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

konvertering af mange wavs til swfs? Haster, drenge! :-)

Hej.

Jeg kunne godt tænke mig at vide om der er et program der kan konvertere et biblotek med wav, til et biblotek med swfs. Findes der ikke et sådant program, hvor man bare kan vælge hvilken mål, baggrundsfarve og lydkomprimering, swf-filerne skal have, hvorefter den så bare går igang med at konvertere.
Det jeg gerne vil undgå, er at jeg skal have hver wav-fil ind i flash og gemme dem som swf, om og om igen.
Hjælp det haster!
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
12. november 2002 - 11:03 #1
Ville det ikke være federe at konvertere alle din wavs til mp3 og så loade dem dynamisk ind i stedet. Det vl gøre fremtidige arbejder en hel del nemmere....
Avatar billede thana_dk Nybegynder
12. november 2002 - 11:12 #2
Hvordan mener du? -Jeg kender ikke metoden. Vil du forklare den?
Og ved du om der findes et program, der kan det jeg forslog før?
Tak for din hjælp. :-)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
12. november 2002 - 11:20 #3
Flash kan loade lyd ind dynamisk, men kun i mp3 format. Det vil så sige at du kan have alle dine filer liggende udenfor flashen - Hvilket så igen gør det ganske nemt at opdatere senere hen.

Med 99% garanti kan du finde et program der kan konvertere en del wavs til mp3 på én gang. Måske er det bedst at spørge i audio/lyd kategorien om det.

At loade lyden ind i flash er i og for sig ganske simpelt.

loadSound("minLydfil.mp3")

Det får du mere hjælp til hvis du vælger den løsning.

/Nikolaj
Avatar billede thana_dk Nybegynder
12. november 2002 - 11:42 #4
Virker denne metode ved at den bare kalder en mp3-fil, og så bare afspiller den, ligesom man kan i HTML? -Eller afspiller den, filen igennem swf'en. Jeg vil nemlig ikke have at den lige pludslig dukker op med en MediaPlayer som afspiller i browseren. Grunden til at jeg ville have wavene til swf'er, er kompatibiliteten. Den skal spilles som flash. Gør den det, med denne metode, for det lyder ret godt.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
12. november 2002 - 11:44 #5
Det er flashplayeren der afspiller din fil fuldstændigt som havde du konverteret den til .swf
Avatar billede thana_dk Nybegynder
12. november 2002 - 11:52 #6
Virker dette også, hvis jeg eksportere til Flash 5?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
12. november 2002 - 11:54 #7
Nope - Funktionaliteten er kun understøttet i Flash MX aka Flash 6 playeren.
Avatar billede thana_dk Nybegynder
12. november 2002 - 11:55 #8
Damn. Er der en ligende metode til eksportering i Flash 5?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
12. november 2002 - 11:55 #9
Nej desværre :(
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
12. november 2002 - 11:58 #10
I Flash 5 er du altså tilbage i at få hele molevitten konverteret fra .wav til .swf - Håber ikke det er alt for mange :(
Avatar billede thana_dk Nybegynder
12. november 2002 - 12:00 #11
Det er det. -Det er derfor det ville være fedt, hvis der fandtes et program der kunne gøre det. -Der findes ikke en record-funktion i Flash, ligesom i Photoshop?
Avatar billede thana_dk Nybegynder
12. november 2002 - 12:13 #12
Nu har jeg prøvet at lavet et eksempel til Flash 6-playeren, men der sker intet. Jeg har lagt swf og mp3 i det samme bib, og knappen i swf'en har scriptet:

on (release) {
    Sound.loadSound(test.mp3);
}

Men det virker ikke...
Avatar billede _michael_ Nybegynder
12. november 2002 - 12:16 #13
on (release) {
    Sound.loadSound(test.mp3);
}
skal være
on (release) {
    loadSound(test.mp3);
}
Avatar billede thana_dk Nybegynder
12. november 2002 - 12:20 #14
Det virker heller ikke?
Avatar billede fromsej Praktikant
12. november 2002 - 12:23 #15
Avatar billede _michael_ Nybegynder
12. november 2002 - 12:51 #16
Du skal gøre det sådan her:

on (release) {
    minLyd = new Sound();
    minLyd.loadSound("sti_og_navn_på_din_mp3_fil_her.mp3", true);
    minLyd.start(0, 1);
}
Avatar billede thana_dk Nybegynder
12. november 2002 - 13:41 #17
Fromsei havde sgu fundet noget, der var guld værd, dér! TAK!
Ved du om det kan hentes lige efter, at man har købt det?
Lav et svar og du får 20 point. -Resten går til Nikolajdu for hans hjælp og tid. Tak Niko! :-)
Avatar billede fromsej Praktikant
12. november 2002 - 14:28 #18
Glad for det kunne bruges *S* .
MVH:
Fromsej.
Avatar billede thana_dk Nybegynder
12. november 2002 - 14:56 #19
Nikolajdu, kan du lige lave et svar, jeg kan give point også? :-)