Avatar billede ultimo Nybegynder
11. november 2002 - 20:05 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Form mail

Jeg er igen med at lave en form mail(challenge script).
http://clan-esoft.h4f.dk/Challenge.htm  <==--- sådan ser det ud

Men når jeg tester det kommer der en advarsels boks, om at denne formular bliver sendt som mail og ikke er krypteret.
så klikker jeg ok, så kommer der en ny advarselsboks, om at outlokk prøver at sende den mail jeg klikker send og den bliver sendt. <==-- er det normalt at det skal ske sådan?

må når jeg modtager mail, så er det en hæftet .att fil, hvor det næsten er umuligt at se hvad der skal stå... er det ikke muligt at få de dataer man sender til at stå i selve mailen og ikke i en  att fil?
Avatar billede cdc Novice
11. november 2002 - 20:46 #1
for mig høres det ud som et javascript mailformular, som har dette problem, og da du kører med php, skulle et ikke være det store problem at lave det med det
Avatar billede ultimo Nybegynder
11. november 2002 - 21:11 #2
jeg kører ikke med php... men hvordan kan det ordnes?
Avatar billede ultimo Nybegynder
11. november 2002 - 21:12 #3
det der er i den .att fil ser sådan ud:
msdemail=test@test.dk&msdnick=test&msdclan=test&msdirc=%23test&msdhp=http%3A%2F%2Fwww.test.dk&select=3vs3&select2=PCW&Dato=11-11-02&textarea=test&btnsend=Send

Det er lidt svært at læse :D
Avatar billede cdc Novice
11. november 2002 - 22:55 #4
du skal bruge din udbyders emailformular
Avatar billede ultimo Nybegynder
12. november 2002 - 17:09 #5
Hvor finder/Hvodan får jeg fat i den.... Jeg har adsl hos teledanmark
Avatar billede cdc Novice
12. november 2002 - 17:12 #6
det hvor du har din hjemmeside/webhotel liggende
Avatar billede rasmus_a Nybegynder
17. november 2002 - 14:54 #7
hvis du har mulighed for PHP på din server kan du jo bruge dette script :

mail("email@adressen.dk","TitelPåBeskeden","Email beskeden $InputOne ... $andrevariabler ...");

læs mere her :

http://www.php.net/manual/en/function.mail.php
Avatar billede websmith Nybegynder
18. november 2002 - 15:53 #8
Som regel har din hjemmeside udbyder nok en mulighed for at give dig adgang til at sende mails. Du skal nok kigge på deres info-side, og se om du har mulighed for dette.

Hvis det ikke er muligt, og du istedet har mulighed for at uploade dit eget cgi-script. Så kan du prøve at søge på google efter et godt script som hedder formmail. Det er ganske simpelt, og er brugt af mange internet udbydere.

Du kan finde scriptet her:

http://www.worldwidemart.com/scripts/
Avatar billede ztyxx Nybegynder
18. november 2002 - 15:57 #9
h4f.dk har php, så det er bare at klø på, lave en formmail iphp, find hjælp på
www.webcafe.dk
www.razor.dk
der er glimrende tutorials
Avatar billede ultimo Nybegynder
18. november 2002 - 17:54 #10
ztyxx, Jeg vil helst ikke gå i gang med php da jeg ikke rigtig kan finde tid til at lære det :( , så det skulle helst være "almindelig" html
Avatar billede cdc Novice
18. november 2002 - 18:12 #11
har du undersøgt om de har en formmail på hotellet
Avatar billede rasmus_a Nybegynder
10. maj 2004 - 14:17 #12
takker :)