Avatar billede regurger Nybegynder
09. oktober 2000 - 13:47 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Email-afsendelse fra WSH

Jeg har brug for at afsende email fra WSH, helst uden brug af 3.parts komponenter eller programmer.

Forslag der kræver 3.parts komponenter (sålænge de er freeware) er dog også velkomne...
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
09. oktober 2000 - 22:23 #1
I bund og grund burde du kunne skrive det i ASP (næsten), altså uden <% og %> men ellers, og så bruge CDONTS hvis du kører det fra en NT server...
Avatar billede regurger Nybegynder
10. oktober 2000 - 14:41 #2
Scriptet skal indtil videre køres på en NT Workstation (senere en server), men med Service Pack 4 burde CDONTS også være tilgængelig.

Jeg lader spørgsmålet være åbent en uges tid endnu, men med mindre jeg får andre tips går pointene til tigerdyr for at pege mig i den rigtige retning...
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
10. oktober 2000 - 15:26 #3
Jeps, CDONTS burde være til rådighed... og det burde være nok.
WSH bygger (svjv) på nogenlunde samme VB ting som ASP, derved oprettes objekter på samme måde i WSH som i ASP.
Avatar billede richardbh Nybegynder
16. oktober 2000 - 23:21 #4
WSH eller VB?
Prøv evt. med.....

Dim App
Dim Itm

Set App = CreateObject(\"Outlook.Application\")
Set Itm = App.CreateItem(0)

With Itm
  .Subject = \"MySubject\"
  .To = \"someone@somewhere.dk\"
  .Body = \"MyBody\"
  .Send
End With