Avatar billede bbe1379 Nybegynder
25. juli 1999 - 17:19 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

session.abandon

Kan man lave <% session.abandon %> ved et klik (som modsætning til at loade en side)
Avatar billede rasmus Nybegynder
25. juli 1999 - 17:23 #1
Det mener jeg ikke, men du kan da lave en skjult frame, som bliver loadet.

/Rasmus
Avatar billede bbe1379 Nybegynder
25. juli 1999 - 17:26 #2
....hhhmmmm. Det anede mig.

Jeg skal lave en "aflut-knap", der både lukker et vindue, og aslutter en session. Hvis man nu prøver at undgå den skjulte frame......har du så nogle gode ideer?
Avatar billede rasmus Nybegynder
25. juli 1999 - 17:27 #3
Andre gode idéer ..... Nope, desvære.
Avatar billede bbe1379 Nybegynder
25. juli 1999 - 17:27 #4
aflut = afslut

aslutter = afslutter

(huuuj hvor det går)
Avatar billede s Nybegynder
25. juli 1999 - 17:31 #5
Lav en side der ser sådan ud som du så linker til:

<% session.abandon %>
<html>
<head>
<script language="JavaScript">
document.close()
</script>
</head>
</html>
Avatar billede bbe1379 Nybegynder
25. juli 1999 - 17:42 #6
....det ville ikke virke.

Det kører i frames, så den skulle hedde top.Close()

Hele ideen var at undgå at loade en side
(læs spørgsmålet)
Avatar billede s Nybegynder
25. juli 1999 - 17:53 #7
<a href="siden_der_lukker_sessionen.asp" onclick="java script:parent.top.close()">
Avatar billede shabapete Nybegynder
26. juli 1999 - 01:45 #8
Uhm...Kan man ikke sige:

<a href="logudside.asp" target="_top">Log af<%=Session.Abandon%></a>

?

Virker det ikke?
Avatar billede bbe1379 Nybegynder
26. juli 1999 - 06:53 #9
...nej, det virker ikke. Den ville jo bare køre din session.abandon første gang siden blev loadet.

Det jeg søgte var en slags ASP-link (tilsvarende javascript-link), hvor du kunne køre en funktion, uden at loade en side.

Jeg gad ikke kæmpe med det, så jeg gør det bare på alm vis, men hvis nogen falder over en løsning.....så kom bare med den.
Avatar billede s Nybegynder
26. juli 1999 - 12:38 #10
Det kan ikke lade sig gøre da siden bliver vist på klienten og ASP'en bliver eksekveret på serveren.
Avatar billede bbe1379 Nybegynder
26. juli 1999 - 12:54 #11
....doh

Det er klart. Men hvis vi nu hæver niveauet,......så kunne det jo være at man kunne sende kommandoen til serveren UDEN at loade en side.

Det kunne man da godt forestille sig.
Avatar billede s Nybegynder
26. juli 1999 - 13:01 #12
Hvis du nogensinde finder en sådan funktion så skriv lige til mig...
Avatar billede bbe1379 Nybegynder
26. juli 1999 - 13:50 #13
...det skal jeg gøre.

Jeg tror nu ikke at man kan direkte, men der må være et eller andet hovede, der kan gennemskue en løsning. Et eller andet med et array eller noget andet knald, som brugeren ikke kan se.
Avatar billede s Nybegynder
02. oktober 1999 - 18:07 #14
Du har stadigvæk ikke fundet en metode?
Avatar billede bbe1379 Nybegynder
19. november 1999 - 10:09 #15
nøøøø, men her er 30 point til dig