Avatar billede faetterguf Nybegynder
11. november 2002 - 13:24 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Script virker kun efter jeg er gået 1 side frem og så tilbage.

Jeg har fået stukket en side i hånden hvor der bl.a. blev brugt noget javascript. der kan ses herunder:

//Et script, der checker om der er indtastet bogstaver
    function er_gyldig(vaerdi)
    {
        if(vaerdi == "")
        {return true;}

        // Hvis der kun er indtastet én karakter f.eks. "-"
        if(vaerdi.length == 1)
            if ((vaerdi.charAt(0)< "0") || (vaerdi.charAt(0) > "9"))
                return false;

        for (i=0; i<vaerdi.length;i++)
        {
            if (vaerdi.charAt(i)== "-" )
                ;// gør ingenting
            else if ((vaerdi.charAt(i)< "0") || (vaerdi.charAt(i) > "9"))
            {
                return false;
            }
    return true;
    }

//Et script, der checker om der er indtastet bogstaver
    function check_tal()
    {
        var i;
        for (i=13; i < 36; i++)
        {
            if( !er_gyldig(document.indtastning.elements[i].value))
            {
                alert("Du må kun indtaste cifre i felterne. \nVærdier skal angives i hele kroner.");

                document.indtastning.elements[i].focus();
                document.indtastning.elements[i].select();
                return false;
            }
    return true;
    }

Den side som det bliver brugt på, melder altid ligegyldigt hvad jeg skriver, at det er bogstaver jeg skriver ind i formen, men så kan jeg gå videre til næste side alligevel, og så tilbage og så virker scriptet ude nogle problemer ??
Det bliver det ved med så længe at jeg ikke lukker browseren, og så kommer det igen når jeg prøver igen i en anden browser .. skulle der være en som har nogen anelse om hvad problemet kan være ?

Ps. det er IE6 jeg har problemer med.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
11. november 2002 - 13:37 #1
Hvor kalder du funktionen?
Avatar billede faetterguf Nybegynder
11. november 2002 - 13:52 #2
Denne funktion bliver checker når man indsender formen ...

det kan ses på denne side (fik først nu lov til at give linket ud):

http://byg_playground.pro.dir.dk/html/side1.htm inde under start ...

Det er også kun nogle gange at den kommer med fejlen nu ...
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
11. november 2002 - 15:02 #3
Jeg har ikke fået kigget på det - men typisk
kan du have glemt en "return true" i en af
dine funktioner. Ikke dem du har vist her.
Avatar billede faetterguf Nybegynder
11. november 2002 - 16:12 #4
jeg fandt den her funktion der ligner noget som måske skulle have en afslutning (det er ikke mig der har lavet siden, jeg skulle bare smide en ekstra database ind på siden, som den kunne sammenligne tal med, det er derfor jeg ike lige har 100% styr på alt på siden. )

det er denne funktion:

    function checknetto_5cif()
    {
    var resultat = false;
    if(!fem_cifre(document.indtastning.netto.value))
    {
    resultat = confirm("Du har indtastet et tal under 100.000 kr. \nVil du fortsætte uden at rette?","")

    if (resultat == false)
    {
    document.indtastning.netto.focus();
    document.indtastning.netto.select();
    }
    else return;
    }

skulle der havde stået "else return true;" lige her oven over ?? kunne det være grunden ??

Ps. hvis du ikke mener at du får nok point for det arbejde der skal til for at løse problemet, så skriv det, så finder vi ud af noget :)
Avatar billede faetterguf Nybegynder
18. november 2002 - 16:31 #5
er der virkelig ingen der har nogen anelse om hvad dette problem kunne skyldes ???
Avatar billede faetterguf Nybegynder
27. november 2002 - 13:30 #6
Det var da kedeligt, at der ikke var nogle der kunne hjælpe ... snøft :(