Avatar billede kldk Nybegynder
09. oktober 2000 - 11:42 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Fejl i drevbetegnelser

Hej !

Vedr. Amitech Powerline PC 844
Jeg har pludselig fået et extra drevbogstav F
Hvis jeg sætter en CD i drev E - HP CD-Writer, vises indhold for E og det
samme for F
Hvis jeg tager Egenskaber for F \"fryser systemet\".
Jeg har prøvet at gå tilbage med fortrydsystemet til et tidspunkt hvor jeg
er sikker på at F-drev ikke eksisterede, men den forsvinder ikke.
Hvordan kommer jeg af med dette drev - der jo ikke eksisterer??

Brænderprogram: CD-Writer Plus 1.0

PS! - Jeg tror problemet opstod efter jeg installerede
et andet brænderprogram: WinOnCD 3.6,
men det forsvandt ikke efter jeg afinstallerede dette igen.
Det er således at når jeg åbner Stifinder, får jeg i de fleste tilfælde en
blank stifinder,
og så fryser systemet, og kan ikke genstarte med Ctrl-Alt Del.
Jeg ved virkelig ikke hvad jeg nu skal gøre for at få fjernet dette F-drev,
og
komme tilbage til min ellers pålidelige maskine.

mvh
Kai Lindegaard
Avatar billede slashman Nybegynder
09. oktober 2000 - 11:45 #1
Pröv at se om du i contolpanel - system har mere end en bränder. Slet hvis du har flere. Tving drevbogstavet til E.
Jeg har selv prövet at have massive problemer ved at indstallere nummer 2 program til CD-bränding. I mit tilfälde skulle jeg genindläse ASPI drivere, men jeg husker ikke detailerne.
Avatar billede gozar Nybegynder
09. oktober 2000 - 12:00 #2
Gå ind under enheds håntering, og se om du er en eller anden underlig cd-rom controler der. Hvis, ja så prøv at deaktivere den, og se om drevet ikke forsvinder!
Avatar billede immergut Nybegynder
09. oktober 2000 - 14:43 #3
Hvis ikke du stadig har de to brænderprogrammer på din maskine, kan du måske slette drevet ved at gå i Start, Programmer, Administrations og Diskhåndtering. Slet så drevet herfra!
Avatar billede burningice Nybegynder
10. oktober 2000 - 15:46 #4
immergut>> den funktion mangler i min win98. Pointen er at du ikke ved om han har win9x/nt eller 2000
Avatar billede immergut Nybegynder
10. oktober 2000 - 15:49 #5
Cyberfessor>> Du har ret - jeg ved faktisk ikke hvilket styresystem der er tale om. Det var oxo bare et bud.
Avatar billede kldk Nybegynder
10. oktober 2000 - 16:06 #6
Styresystem er win 98, og problemet
er stadig ikke løst, på tros af de gode forslag.
Jeg har prøvet at geninstallere WinOnCD3,6,
uden dette hjalp.
Avatar billede slashman Nybegynder
10. oktober 2000 - 16:27 #7
Afinstaller WinOnCD. Fjern hardware : CD bränder i kontrolpanel.
Luk ned. Tag IDE kabel af bränder. Genstart. Check alt er väk.
Luk ned. Forbind IDE kabel og foretag \'jomfruelig\' hardware/software installation.
Avatar billede kldk Nybegynder
11. oktober 2000 - 23:17 #8
slashman>> Jeg har nu prøvet som du foreslår,
og såvel E som F drevene forsvinder,
men aldrig så snart jeg monterer drevet igen,
viser spøgelsesdrevet F sig igen!!
Håber på nye muligheder der IKKE indebærer
en formatering.
Avatar billede slashman Nybegynder
25. oktober 2000 - 14:46 #9
kldk - jeg har ikke set dette för idag af en eller anden grund.
Du skal väre sikker på at alt brändersoftware er väk för du midlertidig fjerner hardware.
Har du stadig CD-Writer Plus 1.0 indstalleret ?
Hvem laver CD-Writer Plus 1.0 ?
Kan du se om de har en ASPI opdatering på deres hjemmeside ?
Avatar billede kldk Nybegynder
25. oktober 2000 - 23:25 #10
slashmann>> tak for dit svar, men jeg har netop opgivet at fjerne dette spøgelsesdrev og derfor kørt en hjælpedisk der sletter alt.
derfor er jeg nu ved at geninstallere alle programmer mv. -Og straks opstår der et nyt problem med HP DeskJet 970Cxi ved geninstallering med USB, se evt nyt spørgsmål fra mig. - tak
Avatar billede kldk Nybegynder
07. juni 2001 - 00:09 #11
Spm er afklaret.
Helpdisk + geninstall. af alt.