Avatar billede lovix Nybegynder
10. november 2002 - 20:26 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

MediaPlayer sender sig selv til Front

I mit spil bruger jeg en MediaPlayer til min intro. Det virker fint men jeg vil gerne have at når man trykker på et Label som ligger ovenpå at den så skal hoppe til Form2. Problemet er at min MediaPlayer sender sig selv op forrest altså foran mit Label når den åbner ".avi"-filen.
Hvordan får man den om bagest igen??
Avatar billede tubber Juniormester
10. november 2002 - 21:57 #1
Måske en alwayes on top på din form1, ved ikke om det er det, men jeg kan da lige paste koden.....

Option Explicit
Private Declare Function SetWindowPos Lib "user32" (ByVal hwnd As Long, ByVal hWndInsertAfter As Long, ByVal x As Long, ByVal y As Long, ByVal cx As Long, ByVal cy As Long, ByVal wFlags As Long) As Long
Const conHwndTopmost = -1
Const conHwndNoTopmost = -2
Const conSwpNoActivate = &H10
Const conSwpShowWindow = &H40
Private Sub Form_Load()
SetWindowPos hwnd, conHwndTopmost, X1, Y1, X2, Y2, _
        conSwpNoActivate Or conSwpShowWindow
End Sub

Jeg mener x1 og y1 er start position på 0,0 på formen og x2 og y2 er slut posistionen altså formens størelse...

/Tubber
Avatar billede brobaek Nybegynder
11. november 2002 - 13:03 #2
Label er et "tomt" (kan ikke huske det rigtige navn) object - en label ligger derfor altid under "ikke-tomme" objecter.

Hvis du fx placerer en label og en command kan du heller ikke få label'en til at lægge øverts.

Du kan løse problemet ved at bruge en textbox - bare sæt "BorderStyle" = 0 (enten i design eller runtime), så ligner den...
Avatar billede lovix Nybegynder
12. november 2002 - 20:04 #3
Tjaa'...
Idéen er da god nook, men jeg vil gerne kunne se min MediaPlayer bagved og mig bekendt kan man ikke gøre en TextBox Transperent! Hvis du kan så svar!!
Avatar billede lovix Nybegynder
12. november 2002 - 20:09 #4
Til tubber:

  Jeg prøvede at Paste din kode. Jeg kan ikke finde et sted hvor der står noget med Label eller andet som kunne få mit Label øverst. Jeg prøvede, men den meldte bare fejl! Hvis det er mig der er dum her så giv et mere detaljeret svar for jeg har aldrig set den kode før og kan ikke forstå logikken i det!
Avatar billede tubber Juniormester
12. november 2002 - 22:41 #5
Følgende er en dekleration:

Private Declare Function SetWindowPos Lib "user32" (ByVal hwnd As Long, ByVal hWndInsertAfter As Long, ByVal x As Long, ByVal y As Long, ByVal cx As Long, ByVal cy As Long, ByVal wFlags As Long) As Long

Efterfølgende er konstanter:

Const conHwndTopmost = -1
Const conHwndNoTopmost = -2
Const conSwpNoActivate = &H10
Const conSwpShowWindow = &H40

Og det sidste er hvor du sætter windowspositionen....:

Private Sub Form_Load()
SetWindowPos hwnd, conHwndTopmost, X1, Y1, X2, Y2, _
        conSwpNoActivate Or conSwpShowWindow
End Sub

det eneste jeg ændre på er conHwndTopmost : står den til conHwndNoTopmost så er den ikke alwayes ontop.....

Det er det jeg kender til den, men den virker hos mig......
Avatar billede lovix Nybegynder
14. november 2002 - 11:50 #6
Jeg er ikke sikker på at du har forstået spørgsmålet!

Jeg indsætter en MediaPlayer i VB! Jeg vil så have en Label foran som er Transperant. Når man så trykker på denne skal den hoppe til form2.
Avatar billede tubber Juniormester
14. november 2002 - 12:15 #7
ooh så er jeg med.....

hvad med at sætte focus på din label efter den handling der sætter mediaplayern forest ?

altså :

Mplayer1.Play
Label1.SetFocus

noget andet er: jeg prøvede lige at lave en mplayer og en label....min label er ALTID øverst uden noget specielt.....har du lavet din label eller mediaplayer først ?

Jeg lavede mediaplayer først.....
Avatar billede lovix Nybegynder
14. november 2002 - 20:37 #8
Label1.SetFocus kan ikke gennemføres:
  Method or Datamember not found!
Avatar billede tubber Juniormester
14. november 2002 - 22:00 #9
Du har chekket du har sat din på efter mediaplayer ?
Avatar billede lovix Nybegynder
17. november 2002 - 20:02 #10
Gider du lige omformulere din sidste sætning tubber? Den giver ligesom ikke ret meget mening!
Avatar billede tubber Juniormester
17. november 2002 - 20:17 #11
Du har chekket du har sat din label oven på mediaplayer ? altså du har sat mediaplayer på formen først og så lablen ind over bagefter ``
Avatar billede lovix Nybegynder
18. november 2002 - 10:10 #12
Selvfølgelig! Jeg har selvfølgelig også sat mit Label til Front!
Avatar billede tubber Juniormester
18. november 2002 - 13:46 #13
Har du mediaplayer til det også ?

du kan evt sende dit projekt til smolf@krog-frandsen.dk

så skal jeg se på det :O)

Gerne zip eller rar
Avatar billede lovix Nybegynder
25. november 2002 - 10:42 #14
Er sendt som .rar format!
Avatar billede tubber Juniormester
25. november 2002 - 12:46 #15
hmmm

Har lige fået en ide, tester den lige når jeg kommer hjem hvis det er....men hvis du kommer først så kan du jo lige sige om det er det....

Har du alwayes on top på din mediaplayer ? For det kunne måske (lidt langt ude) være det ?
Avatar billede tubber Juniormester
25. november 2002 - 13:04 #16
Nå det var ikke det....

Har du prøvet at højreklikke på din mplayer og sige send to back ?
Avatar billede lovix Nybegynder
25. november 2002 - 20:07 #17
>> tubber <<

Selvfølgelig har jeg trykket "Send to back"!! Jeg checkede der igennem flere 1000 gange før jeg spurgte her!!
Avatar billede tubber Juniormester
25. november 2002 - 21:13 #18
ok......

Så kan jeg nok ikke hjælpe.....
Avatar billede lovix Nybegynder
28. april 2003 - 08:33 #19
Beklager! Ingen har kunnet svare så jeg lukker spørgsmålet!!