Avatar billede bjarke Nybegynder
10. november 2002 - 14:05 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Netforbindelsen hænger jævnligt (IE6?)

Jeg har et problem med at min netforbindelse jævnligt går i stå. Det betyder, at jeg ofte skal vente op til næsten 30 sekunder før fx en webside lige pludselig bliver loadet.

Pt har jeg NetExpress adsl. Jeg har dog også haft problemet i en tidligere installation, hvor jeg brugte en CyberCity modem forbindelse. Jeg er absolut ikke sikker, men jeg har en idé om, at problemet måske opstår når jeg opgraderer min IE til version 6.

Problemet eksisterer i både Opera, Outlook og IE6.

Er der nogen, der ved hvad jeg skal stille op og om det har noget med IE6 at gøre?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
10. november 2002 - 16:51 #1
Prøv evt. dette råd, som jeg fandt på nettet:

--------------------------------------------
BROWSING SPEEDUP

... Suggested by Ricky Johnson (johnson.ricky@verizon.net).
This tip works on ALL Windows 95/98/ME and NT4/2000/XP systems with MS Internet Explorer 4/5/6 installed.
This Registry fix speeds up internet/remote (using Windows Explorer and/or Internet Explorer) browsing process considerably on most MS Windows 32-bit machines connected to a network and/or remote computer(s).
This actually fixes a BUG in MS Windows OSes that scan shared (remote) folders/files across the network for Scheduled Tasks, and can add a delay as long as 30 seconds (!), because it uses extra time to search the remote computer(s). :(
To do this, run Regedit and go to:

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\RemoteComputer\NameSpace
Highlight the {D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF} Value and delete it: right-click on it -> select Delete -> click OK.

RECOMMENDED: Export (BACKUP) this Registry key to a REG file FIRST, to be able to restore it (by running the REG file) if necessary. In Regedit: highlight the key name in the left hand pane -> click "Registry" from the menu -> select "Export Registry File..." -> type a file name in the "File name" field -> browse to the destination of your choice -> push the Save button.

This Registry change takes effect immediately.
Just start MS IE while connected to the network/internet to see the difference. :)

NOTE: Upgrading to a future MS Internet Explorer release or reinstalling it may add this value to your Registry *again*, therefore you may need to delete it *again* after (re)installing MS IE. :(
-------------------------------------------------------
Avatar billede bjarke Nybegynder
10. november 2002 - 18:01 #2
Det er desværre ikke det der er problemet. Problemet er, at IE  jævnligt hænger når jeg requester en ganske almindelig webside. Jeg har dog prøvet ovenstående for god ordens skyld.
Avatar billede cdc Novice
10. november 2002 - 18:04 #3
har du tjekket for spyware og adware ?
Avatar billede honne Praktikant
10. november 2002 - 18:04 #4
hvis du går i --> Start --> Kør -> også skriver din adresse her (www.jubii.dk) kommer din side så ikke med det samme ??
Avatar billede splatpack Nybegynder
11. november 2002 - 01:57 #5
Det kan være at din computer trænger til en "rensning" af forskellige cookies, tmp filer, og andet godt, jeg kan varmt anbefale SuperCleaner som kan hentes i en trial på http://www.southbaypc.com
Avatar billede bjarke Nybegynder
11. november 2002 - 13:44 #6
cdc >> ???

honne >> Nope!

splatpack >> Sorry, men jeg håber _absolut_ ikke, at det er det, der er problemet 4 timer efter en reinstallation og 30 minutter på nettet....
Avatar billede splatpack Nybegynder
11. november 2002 - 14:31 #7
ok det meldte dit spørgsmål intet om.... men om alting er så hjalp mit spørgsmål dig ikke. har du en firewall ?, den kan i sjældne tilfælde være problemet. Det kan også være at du har et eller andet program installeret der "logger" dine netvaner eller med andre ord et program der indeholder spyware.... check det med dette program AD-Aware http://www.lavasoft.de
Avatar billede blaatand Nybegynder
14. november 2002 - 03:45 #8
Da du kører win 98 kan dette forekomme... min ven har haft samme problem, men det blev vist løst da han fik windows xp...

Du skal ringe ind til Opasia og snakke med dem... problemet ligger vist i af driversne til netekspress ikke understøtter win 98 så godt eller sådan noget.

Ring og snak med dem, de ved med garenti hvad det er...

Du "ringer op" til nettet, ikke?
Avatar billede bjarke Nybegynder
17. november 2002 - 01:17 #9
splatpack >> Jeg har (havde!) ingen firewall og det var en frisk installation uden spyware eller andet specielt. Men tak for linket!

blaatand >> Det vil jeg prøve.... og jo, jeg ringer op (ATM modem)
Avatar billede splatpack Nybegynder
17. november 2002 - 03:46 #10
Takker for point, på trods af at du ikke fik løst dit problem helt.