Avatar billede malte Nybegynder
10. november 2002 - 11:32 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Dato til medlem?

Hvordan får jeg det her til at skrive den præcise dato for de enkeltes mærkedag? istedet for "i den kommende uge" der er et felt i databasen der hedder birthday, hvor deres datoer står.
<%end sub
'---------------------------
Function ListBirthdays
'her har jeg ikke rettet ud over at det er blevet en funktion der returnerer fødselsdage istedet for at skrive dem direkte
'I=0 to 6 løkken er overflødig idet man godt kan lave en sql sætningen der kan gøre det i et hug. Grunden til at jeg ikke har
'ændret er at tidsudtrukket er lidt forskellig fra sql server til sql server.
'Tiden er sikkert ikke kritisk lang selv om det belaster serveren en del mere i nuværende form
Dim St
  St=""
  OpenDB sConnUsers
  sSQL = "SELECT * FROM users where Public = Yes order by BirthDate DESC"
  rs.Open sSQL,,,adCmdTable

  TotalCleanYear = 0
  TotalCleanMounths = 0
  TotalCleanDays = 0

  OpenDB sConnUsers
  set RS = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")

  OneMerkeDag = false
  for I = 0 to 6
    TheDate = Date + I
    TheDay = DatePart("d", TheDate)
    TheMonth = DatePart("m", TheDate)
    sSQL = "SELECT * FROM users WHERE Public=Yes and day(BirthDate)=" & TheDay & " and month(BirthDate)=" & TheMonth
    rs.Open sSQL,sConnUsers,,&H0002

    do while not rs.EOF
      OneMerkeDag = true
      sBirthdate = rs("Birthdate")
      years = Datediff ("yyyy",sBirthdate,TheDate)
      dinStr = years & " års mærkedag."
      St=St& "<b><a href=""http://www.counselor.dk/dev/myDeV/users.asp?username=" & rs("UserName") & """>"
      St=St& rs("UserName") & " </b><a></a>har i den kommende uge "  & dinStr & "<br>"

      rs.movenext
    loop
    rs.Close
  next
  if OneMerkeDag = false then
    St=St& "<i>Der er ingen der har mærkedag i den kommende uge.</i><br>"
  end if
  ListBirthdays=St
End Function
Avatar billede psyco01 Nybegynder
10. november 2002 - 15:07 #1
<%end sub
'---------------------------
Function ListBirthdays
'her har jeg ikke rettet ud over at det er blevet en funktion der returnerer fødselsdage istedet for at skrive dem direkte
'I=0 to 6 løkken er overflødig idet man godt kan lave en sql sætningen der kan gøre det i et hug. Grunden til at jeg ikke har
'ændret er at tidsudtrukket er lidt forskellig fra sql server til sql server.
'Tiden er sikkert ikke kritisk lang selv om det belaster serveren en del mere i nuværende form
Dim St
  St=""
  OpenDB sConnUsers
  sSQL = "SELECT * FROM users where Public = Yes order by BirthDate DESC"
  rs.Open sSQL,,,adCmdTable

  TotalCleanYear = 0
  TotalCleanMounths = 0
  TotalCleanDays = 0

  OpenDB sConnUsers
  set RS = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")

  OneMerkeDag = false
  for I = 0 to 6
    TheDate = Date + I
    TheDay = DatePart("d", TheDate)
    TheMonth = DatePart("m", TheDate)
    sSQL = "SELECT * FROM users WHERE Public=Yes and day(BirthDate)=" & TheDay & " and month(BirthDate)=" & TheMonth
    rs.Open sSQL,sConnUsers,,&H0002

    do while not rs.EOF
      OneMerkeDag = true
      sBirthdate = rs("Birthdate")
      years = Datediff ("yyyy",sBirthdate,TheDate)
      dinStr = years & " års mærkedag."
      St=St& "<b><a href=""http://www.counselor.dk/dev/myDeV/users.asp?username=" & rs("UserName") & """>"
      St=St& rs("UserName") & " </b><a></a>har d. " & sBirthdate & dinStr & "<br>"

      rs.movenext
    loop
    rs.Close
  next
  if OneMerkeDag = false then
    St=St& "<i>Der er ingen der har mærkedag i den kommende uge.</i><br>"
  end if
  ListBirthdays=St
End Function
Avatar billede malte Nybegynder
10. november 2002 - 16:50 #2
<b><a href="http://www.counselor.dk/dev/myDeV/users.asp?username=malte2">malte2 </b><a></a>har d. 13-11-19966 års mærkedag.<br>

Kan det her rettes til? 13-11-19966
Avatar billede malte Nybegynder
10. november 2002 - 16:53 #3
De skal jo ikke skrive datoen hvor de blev "født" de skal give datoen for deres mærkedag
Avatar billede malte Nybegynder
10. november 2002 - 16:54 #4
ellers ser det meget godt ud
Avatar billede coltau Juniormester
10. november 2002 - 21:37 #5
Denne linie skal ændres:
dinStr = years & " års mærkedag."
til:
dinStr = years
Avatar billede psyco01 Nybegynder
11. november 2002 - 07:41 #6
Nu vil den skrive:
<b><a href="http://www.counselor.dk/dev/myDeV/users.asp?username=malte2">malte2 </b><a></a>har fødselsdag d. 13/11.<br>
<%end sub
'---------------------------
Function ListBirthdays
'her har jeg ikke rettet ud over at det er blevet en funktion der returnerer fødselsdage istedet for at skrive dem direkte
'I=0 to 6 løkken er overflødig idet man godt kan lave en sql sætningen der kan gøre det i et hug. Grunden til at jeg ikke har
'ændret er at tidsudtrukket er lidt forskellig fra sql server til sql server.
'Tiden er sikkert ikke kritisk lang selv om det belaster serveren en del mere i nuværende form
Dim St
  St=""
  OpenDB sConnUsers
  sSQL = "SELECT * FROM users where Public = Yes order by BirthDate DESC"
  rs.Open sSQL,,,adCmdTable

  TotalCleanYear = 0
  TotalCleanMounths = 0
  TotalCleanDays = 0

  OpenDB sConnUsers
  set RS = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")

  OneMerkeDag = false
  for I = 0 to 6
    TheDate = Date + I
    TheDay = DatePart("d", TheDate)
    TheMonth = DatePart("m", TheDate)
    sSQL = "SELECT * FROM users WHERE Public=Yes and day(BirthDate)=" & TheDay & " and month(BirthDate)=" & TheMonth
    rs.Open sSQL,sConnUsers,,&H0002

    do while not rs.EOF
      OneMerkeDag = true
      sBirthdate = rs("Birthdate")
      'years = Datediff ("yyyy",sBirthdate,TheDate)
      'dinStr = years & " års mærkedag."
      St=St& "<b><a href=""http://www.counselor.dk/dev/myDeV/users.asp?username=" & rs("UserName") & """>"
      St=St& rs("UserName") & " </b><a></a>har fødselsdag d. " & Left(sBirthdate, 2) & "/" & Mid(sBirthdate, 4, 2) & ".<br>"

      rs.movenext
    loop
    rs.Close
  next
  if OneMerkeDag = false then
    St=St& "<i>Der er ingen der har mærkedag i den kommende uge.</i><br>"
  end if
  ListBirthdays=St
End Function
Avatar billede malte Nybegynder
11. november 2002 - 16:27 #7
Kan jeg få en dag med? f.ex. mandag den 13-11
Avatar billede malte Nybegynder
07. december 2002 - 20:22 #8
Der er ingen af dem der virker