Avatar billede thomasnohrhansen Nybegynder
10. november 2002 - 00:22 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Suspend to ram

Er det mulig at må mit motherbard til at suspende til rammen lige som en bærbar computer når man lukker skærmen ned.. Mit motherbord er et ECS K7VTA3. Jeg har ændre "ACPI Suspend Type" i bios'en til S3 så den burde suspende i ram.
Avatar billede bluegenedk Nybegynder
10. november 2002 - 00:25 #1
Samme spørgsmål 2 gange ?
Avatar billede thomasnohrhansen Nybegynder
10. november 2002 - 00:27 #2
jeg gik ud fra at det var bedre at placere spørgsmålet i winXP kategorien
Avatar billede kraka Nybegynder
10. november 2002 - 00:46 #3
Samme svar som på det andet spørgsmål. Sus
Avatar billede kraka Nybegynder
10. november 2002 - 00:48 #4
Suspend til ram er det der hedder suspend eller på "dansk" standby. her holder du spændingen på rammen så man hurtigt kan starte igen. powerlampen står så normalt og blinker, men det kan jeg ikke få til at virke på alle maskiner.
Avatar billede kraka Nybegynder
10. november 2002 - 00:50 #5
Nu ved vi så at du bruger XP. Du kan gå ind i power og bestemme hvad der skal ske når du trykker på power knappen. Du kan også når du vælger "luk computeren" vælge standby eller ved at trykke på shift dvale.
Avatar billede thomasnohrhansen Nybegynder
13. november 2002 - 19:15 #6
Nu er jeg kommet så lang som du beskriver, nu mangler jeg bare at få systemet til at starte igen. Computeren stater men skærmen følger ikke med
Avatar billede kraka Nybegynder
14. november 2002 - 09:15 #7
Prøv at slukke og tænde for skærmen og se om der er billede på. Det er ikke sikkert at PC starter rigtigt op fra suspend. Det har jeg været ude for på flere maskiner, men har ikke fundet en klar årsag til det. Det har hjulpet at geninstallere XP fra bunden i de fleste tilfælde. Jeg tror derfor det er et driverproblem. D.V.S at driveren ikke kan finde ud af at poweren er forsvundet.
Avatar billede kraka Nybegynder
14. november 2002 - 09:15 #8
Ellers prøv at gå på med f.eks VNC fra en anden computer.
Avatar billede kraka Nybegynder
17. november 2002 - 16:35 #9
Jeg har lige haft et tilfælde hvor maskinen gik fint i suspend men var død ved 2. gang den blev aktiveret. Det blev løst ved at installere sidste 4in1 drivere til via chipsettet.