Avatar billede bluegenedk Nybegynder
09. november 2002 - 23:51 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Bogstav antal i en sætning, og evt opdeling / linie skift.

Jeg sidder og er ved at udvikle et Online Mail system, og her jeg jeg så løbet ind i følgende problem - hvis vi nu siger jeg skriver et ord på eks 80 bogstaver (eller en www adresse) så vil denne som sagt fylde for meget og sprænge div opsætnings rammer mm :-(

Så er det jeg tænkte om det ikke burde kunne lade sig gøre at eks splitte et ord, en adresse hvis den eks overstiger 40 bogstaver etc. - så denne kommer til at være opdelt på eks 2 linier *S*

- Spørgsmålet er så hvordan gøres noget sådanne, nogen som har nogen gode ideer ? :)
Avatar billede eagleeye Praktikant
10. november 2002 - 01:26 #1
Måske dette kan give inspiration:

<script language="JavaScript">

myString = new String("En lang streng med et megetlangdordsomharflerekareterendtilladtprlinie som skal klippes.")
splitString = myString.split(" ")
var newStr = "";
var maxAntalKarakter = 40;
for (var i=0; i < splitString.length; i++) {
  var str = splitString[i];
  if (str.length > maxAntalKarakter) {
    antal = str.length
    for (var p=0; p < (str.length / maxAntalKarakter); p++ ) {
      if (p==0)
        newStr = newStr + " ";
      if (antal >= 15) {
        newStr = newStr + str.substr(p*maxAntalKarakter,maxAntalKarakter);
        //Indsæt return enten som Return Tasten
        newStr = newStr + String.fromCharCode(13); // 13 for Return Tasten
        //Eller denne linie for <br>
        //newStr = newStr + "<br>";
      }
      else
        newStr = newStr + str.substr(p*maxAntalKarakter,antal);
      antal -= maxAntalKarakter;
    }
  else
    newStr = newStr + " " + splitString[i];
}

document.write ("<br><br>")
document.write (newStr)

</script>
Avatar billede bluegenedk Nybegynder
10. november 2002 - 16:39 #2
Ahh, jo det ser ganske udemærket ud - kan nok godt bruge lidt af grund koden til eftertanke :)