Avatar billede thomasnohrhansen Nybegynder
09. november 2002 - 19:24 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

MP3 der kører i samme rille.

Hvad er grunden til at min computer af og til kører i hak når den afspiller MP3. Det er en gammel computer som jeg kun bruger til mp3 og det har fungeret fint længe men nu virker det som om ”pladen” er en smule slidt
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
09. november 2002 - 19:25 #1
forklar 'kører i hak'
Avatar billede foxy_lady Nybegynder
09. november 2002 - 19:28 #2
På min gamle puter (amd 233mhz).. kunne den ikke rigtigt li' at man scrollede gennem noget... så kom der oxo hakker i musikken... måske pga for lidt ram eller noget...
Avatar billede xax Nybegynder
09. november 2002 - 21:51 #3
når den kører i hak, laver du noget imens eller gør den det når den afspiller, uden du sidder ved computeren. Hvis du laver for meget samtidig, er det nok grunden.
Avatar billede xax Nybegynder
09. november 2002 - 21:51 #4
eller noget som kræver meget ram.
Avatar billede thomasnohrhansen Nybegynder
09. november 2002 - 23:08 #5
At den kører i hak er præcis lige som en gammel grammofon hvor pickuppen bliver ved at kører i samme rille !! Det er ikke noget problem at arbejde ved computeren samtidig med at jeg hører musik så umiddelbart tror jeg ikke det er mangel på resurser. Det mærkelige er at der før ikke har været problemer med den
Avatar billede foxy_lady Nybegynder
09. november 2002 - 23:25 #6
er det alle sangene og ikke bare nogle bestemte numre??
Avatar billede thomasnohrhansen Nybegynder
09. november 2002 - 23:47 #7
Der er ikke nogle bestemte sange og der er heller ikke noget bestemt mønster i hvornår den går i hak
Avatar billede foxy_lady Nybegynder
09. november 2002 - 23:50 #8
noget med din player at gøre?? hvilken en bruger du?
Avatar billede thomasnohrhansen Nybegynder
09. november 2002 - 23:54 #9
winamp
Avatar billede foxy_lady Nybegynder
09. november 2002 - 23:56 #10
hmmm, ved sq ikke hvad der er galt...
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
10. november 2002 - 09:28 #11
måske nogle defekte ram?! jeg har ikke andre bud..
Avatar billede oletaft Nybegynder
12. november 2002 - 09:56 #12
Prøv at afinstallere den du har nu, slette folderend en lå i.

Og så installere en gammel version af Winamp, den brugte langt mindre CPU power, faktisk kun 1%.

Den nye sluger alt for meget..

Hvis det ikke virker, så skal du ind i Registreringsdatabasen og redigere..

Det forklarer jeg senere.. Måske vil en reetablering hjælpe.
Avatar billede madizone Nybegynder
13. november 2002 - 00:59 #13
Some reelt ligger fejlen hos grafikkortet.
Du kører sansynligvis Windows XP, og det grafikkort du har er enten gammelt, eller også understøtter den driver du bruger, ikke den type "hardware acceleration" som bruger når man scroller. Det betyder at i stedet for grafikkortet selv beregner scroll-effekten, så bliver opgaven sendt videre til CPU'en som kaster alt hvad den har i hånden fra sig (inkl. din mp3-afspiller) blot for at beregne en smule scroll-animation.

Derfor hak...