Avatar billede thomasdb Nybegynder
09. november 2002 - 18:37 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Fejlmeddelser på counter - hjælp

Jeg har downloaded et php script som skal vise hvor mange hits en webside har haft. Det kører på min egen private win2k webserver. Jeg har givet hele mappen read/write adgang så det skulle ikke være der problemet ligger. Jeg har andre php script som virker fint. Og nu til den fejl som fremkommer:

Warning: fopen("access.txt","w") - Permission denied in e:\webs\domain\www\counter\sti\counter.php on line 16

Warning: Supplied argument is not a valid File-Handle resource in e:\webs\domain\www\counter\sti\counter.php on line 18

Warning: Supplied argument is not a valid File-Handle resource in e:\webs\domain\www\counter\sti\counter.php on line 19

Warning: fopen("hits.php","a+") - Permission denied in e:\webs\domain\www\counter\sti\counter.php on line 22

Warning: Supplied argument is not a valid File-Handle resource in e:\webs\domain\www\counter\sti\counter.php on line 23
Avatar billede whatever Nybegynder
09. november 2002 - 18:42 #1
Du har ikke adgang til at skrive til filen. Du skal ændre filens persmissions.
Avatar billede kimg Nybegynder
09. november 2002 - 18:48 #2
chmod din fil til 777
Avatar billede thomasdb Nybegynder
09. november 2002 - 19:10 #3
kimQ, dette fik jeg også at vide derinde hvor jeg downloadede scriptet. Men mig og php/linux - hvad betyder dette præcist ?
Avatar billede lauer Nybegynder
09. november 2002 - 19:15 #4
Det betyder at du giver rettigheder til alle (incl. php) at ændre i de filer.
jeg mener faktisk at chmod 666 ville være nok, da den sidste bare gør at filerne kan køres som et program, hvilket der nok ikke er behov for her.

- lauer.dk
Avatar billede achrist Nybegynder
09. november 2002 - 19:18 #5
Når du kører under Windows skal du ikke bruge Unix-kommandoen chmod, men det må enten være i Windows filsystemet, du ikke har skriverettigheder, eller i din webserver (IIS?), så prøv at checke  egenskaber på dine kataloger og filer.
Avatar billede thomasdb Nybegynder
09. november 2002 - 19:19 #6
tak, jeg ved bare overhovedet ikke hvad chmod er. Jeg har givet fuld skriverettighed til counter mappe - så alle filer deri har også skriverettihed- men det hjælper ikke.
(hvad er chmod 666 og chmod 777)?
Avatar billede achrist Nybegynder
09. november 2002 - 19:26 #7
Chmod er en unix-kommando der svarer til DOS/WIndows attrib og kan bruges til at tildele rettigheder til en fil. Men det er altså ikke interessant for dig. når du kører Windows.

Har du checket rettighederne til mappen i din web-server (IIS eller hvad du nu bruger?)