Avatar billede xenophobia Nybegynder
08. november 2002 - 19:01 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Array

Hej!
Hvad er det nu koden er hvis man har en tabel som indeholder feltet r_test og man vil have listet det indehold der fremkommer der i.

Altså:

r_test
a
b
c
d

skal så udskrive:
a - 2
b - 1
c - 3
d - 1

Hvordan?
1 -
Avatar billede xenophobia Nybegynder
08. november 2002 - 19:51 #1
Hallo?
Avatar billede tipsen Nybegynder
08. november 2002 - 20:10 #2
Spørgsmålet er ikke forstået...
Avatar billede tipsen Nybegynder
08. november 2002 - 20:10 #3
Snakker du om arrays, mysql eller noget helt andet?
Avatar billede xenophobia Nybegynder
08. november 2002 - 21:29 #4
Jeg mener det skal laves i arrays, jeg kunne ikke finde på en bedre overskrift.

Jeg har et felt, og nogle records. JEg vil have et script så når jeg kører det udskriver det hvile værder feltet kan indeholde i posterne og hvis to poster fx indeholder "a" skal den skrive a - 2 (Altså det forkommer 2 gange)
Avatar billede teaspoon Nybegynder
09. november 2002 - 10:39 #5
Det lyder som om du trækker dataene ud fra en (mysql) database. Denne kode burde så klare problemet for dig:

$res = mysql_query("SELECT r_test, COUNT(r_test) AS antal FROM table GROUP BY r_test") or die(mysql_error());
while($row = mysql_fetch_array($res)) {
  echo $row['r_test'] ." - ". $row['antal'] ."<br />\n";
}
Avatar billede xenophobia Nybegynder
26. juni 2003 - 22:30 #6
.