Avatar billede datajesper Nybegynder
08. november 2002 - 17:03 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Combobox effekt på TextArea

Jeg har en applet med en AWT.Choise med 40 Items. På html siden sætter højden på Applet'en til ex. 20 px, så kan jeg se det første felt og "den lille" dropdown knap. Når jeg trykker på knappen, kan jeg se alle 40 Items, selv om Applet'en kun er 20 px. Mit spørgsmål er: Hvordan får jeg andre komponenter til at have samme egenskab ? Ex. et TextArea eller Panel ???

Er det muligt at extende Choise, eller Implement en special container ?
Avatar billede di8leva Nybegynder
08. november 2002 - 17:24 #1
jag förstår faktiskt ikke spörgsmålet... ?

"have samme egenskab"

att de går utanför applet:en ?
Avatar billede datajesper Nybegynder
08. november 2002 - 17:42 #2
Ja lige præsis :-)
Avatar billede carstenknudsen Nybegynder
08. november 2002 - 17:42 #3
Du kan evt bruge en JPopupMenu, dog bliver den først synlig
når du højreklikker med musen (eller lign).
Avatar billede di8leva Nybegynder
08. november 2002 - 17:53 #4
det blir måske nemmere hvis du berättar anledningen till att objekten skall vara utanför applet:en ?

men jag tror ikke du kan göra en TextArea eller Panel som är utanför... i så fall vill nok java att der skall vara scrollbars i applet:en...
Avatar billede datajesper Nybegynder
08. november 2002 - 18:04 #5
carstenknudesen: JPopupMenu kan måske bruges...

di8leva: det jeg gerne vil prøve at opnå er samme efftekt som et <div> tag i html. Altså: at når jeg klikker på en knap, så "dukker" der f.eks et Panel frem foran html koden. Ligesom med Choice, der overskygger html'en, når den aktiveres
Avatar billede dsj Nybegynder
08. november 2002 - 18:23 #6
Prøv med en JDialog som indeholder hvad du vil :)

(Den kan forhåbentlig bruges i en applet)
Avatar billede dsj Nybegynder
08. november 2002 - 18:24 #7
...eller nåh ja java.awt.Dialog, hvis du vil undgå swing.
Avatar billede di8leva Nybegynder
08. november 2002 - 19:03 #8
I see....

jag ved ikke riktig, men hvis det går med en JComboBox (eller Choice eller hvad fanden) så kan man göra en egen komponent som lägger sig ovanpå HTML-koden, men direkt hur hved jag ikke....

som djs siger kan man bruge JDialolg eller Dialog, men det er ändå dialoger...

måske et JWindow, de kan vara utan ramar... men jag hved ikke hvis de er "iconifiable" og er visible i windows taskbar
Avatar billede dsj Nybegynder
08. november 2002 - 20:34 #9
En Dialog er ikke synlig i windows' taskbar, og du kan (ved ik lige hvordan) fjerne lukke-krydset i højre hjørne. Samtidig kan en JDialog i hvert fald ikke minimeres