Avatar billede arkivaren Nybegynder
08. november 2002 - 16:21 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Problem med internet og lokalt samtidig med switc

Jeg har i over 1 år kørt med adsl, switch og 2 pc'ere. Det kører som regel fint; men indimellem får jeg problem med at køre på lokalt net og internet samtidig. Og det har jeg faktisk haft både i går og idag.

Hvis jeg piller stik fra modem til uplink ud kører jeg fint i lokalt net; men kan ikke komme på internttet, og sider uplink i kommer jeg fint på internettet; men kan ikke køre lokalt.

Findes der en der har det rigtige svar??
Avatar billede jensendk Nybegynder
08. november 2002 - 16:22 #1
Hvad  er konfigurationen?
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
08. november 2002 - 16:24 #2
har du router og hvem er din udbyder
Avatar billede anuseren Nybegynder
08. november 2002 - 16:53 #3
tdc... dynamisk ip...

geez...

prøv evt at søge på eksperten...
Avatar billede benny.dk Nybegynder
08. november 2002 - 17:28 #4
Har en af dine computere samme interne IP som en af PCere på nettet? Eller med andre ord, hvilke IP adresser bruger du?
Avatar billede arkivaren Nybegynder
08. november 2002 - 20:08 #5
doctor600: som jeg skrev har jeg switch

anuseren:ja! Dynamisk IP, som man netop har fra tDC med switch. Jeg har søgt på eksperten.

Benny.dk:Som nævnt ovenfor dynamisk IP. Og mine pc'ere får tildelt IP og står som man skal med switch til hent automatisk IP.
Avatar billede benny.dk Nybegynder
09. november 2002 - 09:46 #6
Er det switvhen som tldeler IPerne eller er det fra TDC's dhcp server du får dem?

Hvis det er det sidste har du så 'bestilt' 2 IP adresser eller kun een?
Avatar billede arkivaren Nybegynder
09. november 2002 - 10:32 #7
Jeg har ikke problemer med internettet. Og fra TDC får jeg 2 dynamiske IP adr.
Kan det mon skyldes, at disse IPadr. er udenfor det "lovlige" område???
Avatar billede benny.dk Nybegynder
09. november 2002 - 13:21 #8
Nej. Jeg tror det der sker er at du får to IP-adresser som ikke ligger i samme område og derfor kan du ikke se den anden lokale maskine.

Når det sker så prøv at se hvilke IP-adresser du har på de lokale maskiner. De ligger sikkert i hvert sit område.

Hvis du installere IPX eller netbui protokolln på begge maskiner, vil jeg mene du kan se dem begge selv om du er på nettet.
Avatar billede arkivaren Nybegynder
09. november 2002 - 14:08 #9
benny.dk: Erdet ikke korrekt at jeg på begge maskiner kan køre ipconfig, og her se hver maskines ip??
I så fald har den ene:
og den anden:
Håber det siger dig noget.
Avatar billede benny.dk Nybegynder
10. november 2002 - 10:09 #10
Det er derfor du har problemer. De ligger i så forskellige områder at de opfattes som to separate net.

Installer ipx protokollen eller skift til en løsning hvor du selv har en DHCP server (fx en router) som tildeler ip-adresser på lokalnettet og routeren så får adresse fra TDC.
Avatar billede arkivaren Nybegynder
10. november 2002 - 13:00 #11
Benny.dk>>>Jeg tror nok, at du er på rette spor, jeg prøver lige nogle ting bl. a. den med at installere IPX
Avatar billede arkivaren Nybegynder
12. november 2002 - 20:20 #12
Benny.dk>>Jeg klagede til TDC, og næste gang jeg fik IP-adr kørte det som det plejer. Du var jo på ret spor. Send mig et svar, og du får point.
Avatar billede benny.dk Nybegynder
13. november 2002 - 09:53 #13
svar