Avatar billede preuss Nybegynder
08. oktober 2000 - 13:55 Der er 7 kommentarer

JavaScript og Netscape

Okey - Har lavet en side med 3 frames...framesettingen ser sådan ud:

<frameset cols=18%,*,1 border=0>
        <frame src=left.htm>
        <frameset rows=80,* frameborder=0>
                <frame name=\"undermenu\" src=top.htm scrolling=no>
                <frame name=\"right\" src=main.htm scrolling=auto>

</frameset>
        <frame name=\"tom\">
</frameset>

Og i min left frame er min menu.

<A href=\"java script:parent.undermenu.location.href=\'top.htm\'; parent.right.location.href=\'main.htm\'\" target=tom>Main</A>
Det bruger jeg til at navigere rundt på siden med...Når jeg ser siden i Netscaper ser den fucked up ud...men i IE virker den fint....
Min side ligger i øjeblikket med Personal Webserver...ved ikke om det har noget med det at gøre.
Det forklares måske lettest ved at kigge på http://www.sinn-magus.net

Jeg har også en lidt ældre version af siden liggende på http://hjem.get2net.dk/preuss
men der virker den fint i både NS og IE...

plz hjælp mig med problemet - tak
Avatar billede blazer Nybegynder
08. oktober 2000 - 14:10 #1
Jeg forstår ikke hovrfor at du ikke bare kan bruge en ganske almindelig hyperlink med target=........ i stedet for det javascript.......
Avatar billede el_gnu Nybegynder
08. oktober 2000 - 15:23 #2
hvis du prøver linien

java script:alert(top.frames.length)

i henholdsvis NS og IE, så fortæller NS at der er 3 frames hvorimod IE fortæller der er 4.

Hvis man så bruger linien

java script:for (i=0;i < top.frames.length; i++) alert(top.frames[i].name);

kommer NS med følgende navne

1:
2:undermenu
3:right

og IE med

1:
2:undermenu
3:right
4:tom

Mon ikke problemet er, at NS ikke forstår dit frameset, måske fordi du ikke angiver src i framen \"tom\"
Avatar billede preuss Nybegynder
08. oktober 2000 - 15:29 #3
Prøver det el_gnu takker!

Og mht til Blazer så ska jeg lave det i js for at kunne åbne 2 forskellige links i hver sin frame!
Avatar billede nixen Nybegynder
08. oktober 2000 - 17:20 #4
problemet er (tror jeg da; jeg har bare lige kigget på dit script kort) at
1) du angiver
Avatar billede nixen Nybegynder
08. oktober 2000 - 17:24 #5
(hov, der var vist lige en submit for meget ..)
problemet er at du angiver \"target\" på en script blok - den går vist ikke.
Prøv istedet med
<a href=\"java script:top.undermenu.location.href=\'top.htm\';parent.right.location.href=\'main.htm\'; top.tom.location.href=\'enTomSide.htm\'\">
Avatar billede el_gnu Nybegynder
02. november 2000 - 20:20 #6
fik du det til at virke?
Avatar billede magus Nybegynder
13. marts 2001 - 23:00 #7
xx