Avatar billede kagoth Nybegynder
08. november 2002 - 09:54 Der er 2 kommentarer

Dreamweaver SQL - statement

Jeg skal lave en søgefunktion på en asp-side. Det skal være en funktion der giver mulighed for at kombinere søgning forskellige steder i min database.

Jeg har en tutorial, http://www.macromedia.com/support/ultradev/building/multiple_param_search/index.html,

som forklarer dette nærmere, men jeg har nogle forståelsesmæssige problemer i denne tutorial. Den skriver at jeg skal give et variabelnavn i min SQL-statement, men jeg kan simpelthen ikke regne ud hvordan jeg skal skrive det.

Kan nogen hjælpe?
Avatar billede loukas Mester
08. november 2002 - 12:58 #1
nu ved jeg ikke hvorfan din db ser ud, men det må være noget med:

strSQL = "SELECT * FROM dintabel where derhvorderskalsøges = " & strSøgeord &"

strSøgeord er nu variabel
Avatar billede eagleeye Praktikant
08. november 2002 - 16:40 #2
Du laver en form hvor du kan indtaste et søgeord.:
<form method="post" action="">
SøgeOrd<input type="text" name="findDette">
<input type="submit" name="find" value="find">
</form>

Følg føst denne:
http://www.macromedia.com/support/ultradev/building/multiple_param_search/multiple_param_search03.html

Nede hvor der står  Variables  trykke på du + knappen og tilføjer

Navn = varFind
Default value = %
Run time value = Request("findDette")

I SQL felter skriver du den SQL sætning som du vil bruge til at finde data:

SELECT *
FROM dintabel
WHERE dinkolonne = 'varFind'

Så vil den finde de records hvor dinkolonnne er lig det du skriver i søge feltet.