Avatar billede the_netfreak Nybegynder
08. oktober 2000 - 12:38 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hjælp !!! til VB.

Hejza, alle jer VB. freaks... jeg vil godt ahve hjælp til følgende ting...

>Hvordan køre man en function fra en form_load rutine ?

>Hvordan insætter man et htmldokument i en form.

Jeg er meget taknemlig hvis i kan svare på disse spørgsmål ;)

Hilsen : the..netfreak :)

- www.zqueek.dk :)
- webmaster@zqueek.dk :)
Avatar billede larsk Nybegynder
08. oktober 2000 - 12:43 #1
Hej du

Man går ind i koden og vælger form, initialise eller load, og skriver sit routine navn. Og det var så det.

Der findes en ActiveX komponent som man kan bruge til at vise html filer, skal lige checkke.
Avatar billede vbghost Nybegynder
08. oktober 2000 - 14:34 #2
først skal du lave en function:
Der går du ind og opretter et nyt moduel:
og skriver:
Function plus_to_tal(tal1 As Integer, tal2 As Integer) As Integer
plus_to_tal = tal1 + tal2
End Function

I formen:
Private Sub Form_Load()
regnud = plus_to_tal(120, 150)
MsgBox (regnud)
End Sub

plus_to_tal: er functionen som du indsætter dine værdier i, efter functionen er der en As Integer, den gør det muligt at functionen retunere noget ;)

regnud: bliver når du køre formen output fra functionen
Avatar billede the_netfreak Nybegynder
08. oktober 2000 - 14:38 #3
Tak for hjælpen vbghost !