Avatar billede thenerd Nybegynder
07. november 2002 - 23:01 Der er 2 kommentarer

LinkSys router skal "åbnes"

Jeg søger hjælp til at få åbnet portene i min LinkSys router, lige fået med i et køb af BT ADSL 512/512. Jeg har meget lidt forstand på det er åbne disse porte, men det drejer sig om 3. Counter-Strike, porten er normalt 27015. Derfter er det GameVoice porten som skulle vist være 9110. Derefter er det til IRC, sådan du kan sende via DCC og ellers logge "hurtigt" på IRC...

Håber en kan hjælpe mig, jeg har kigget på forskellige sites, men det kræver desværre lidt erfaring imo...

Someone guide me ;)
Avatar billede hydest Nybegynder
08. november 2002 - 23:54 #1
Portene skal ikke "åbnes" de skal bare routes ind på din spille maskine.
og det gøres via det simple webinterface. Hvis du har firewall på din pc'er, var en muligløsning at sætte din pc'er op i DMZ zonen, dvs. alle porte bliver routed til den maskine.
Avatar billede thenerd Nybegynder
09. november 2002 - 17:48 #2
Hmm lyder fint, men du må hellere komme med en forklaring til hvordan jeg gør dit og dat, tak :)