Avatar billede bsp Nybegynder
07. november 2002 - 19:51 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

åbne program

Jeg er igen med at lave et menu program, hvor på man skal vælge hvilke program man vil installer..

Programmet bliver startet op via autorun på en cd..

Men hvordan kan jeg linke til den fil jeg skal installer når jeg ikke kender cd-rom-drevets betegnelse fx d:
Avatar billede lalledenby Nybegynder
07. november 2002 - 20:04 #1
jeg tror der er en variable i delphi der handler om hvilket drev/mappe den åbnede fil er i. Det er den variable du skal bruge. Da man evt kan have flere cd-drev på en computer. Hedder det ikke noget med $run_path ? ja kan ikke huske det
Avatar billede stoney Nybegynder
07. november 2002 - 22:22 #2
Lad os sige dine programmer ligger på din CD i et bibliotek der hedder data.
Husk at tilføje Shellapi i uses

procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject);
begin

Shellexecute(Handle, 'OPEN', PChar(extractfilepath(application.ExeName)+'\data\program.exe'), nil, nil, SW_SHOW);
end;

Stoney
Avatar billede dkn Nybegynder
08. november 2002 - 00:07 #3
du kan bruge
extractfilepath(application.exename) og så bruge ../ når du skal et dir tilbage
Avatar billede bsp Nybegynder
09. november 2002 - 19:48 #4
lukker