Avatar billede skovborg Nybegynder
08. oktober 2000 - 01:14 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Lyd i min applet... hvordan ???

Jeg sidder her og vil gerne vide hvordan man sætter en applet til at afspille en lyd.
Er der en sød sjæl der kan hjælpe mig.

vi ses
Morten
Avatar billede logout Nybegynder
08. oktober 2000 - 01:33 #1
du kan downloade 1coolbutton
www.buttontool.com hvor du kan
se hvordan man gør. Hvis du vil
bruge programmet skal du betale, men det
er ok til at lære lidt fra
Avatar billede skovborg Nybegynder
08. oktober 2000 - 02:09 #2
Tak for hjælpen men det er mere en god gang kode jeg gerne vil se..
Jeg ved nok at jeg er vanskelig... :-))
Avatar billede logout Nybegynder
08. oktober 2000 - 03:09 #3
Yep, I know ... ideen var at du skulle
downloade deres demo version - lave et par
appletter og lære fra den generede kode ....

På den måde kan du måske hurtigt komme videre
Avatar billede logout Nybegynder
08. oktober 2000 - 03:11 #4
Prøv evt at se www.letsmoveon.com

der ligger noget gammelt java jeg har lavet med coolbutton
Avatar billede bbs Nybegynder
08. oktober 2000 - 13:00 #5
kan jeg se koden??
Avatar billede logout Nybegynder
08. oktober 2000 - 13:15 #6
Don\'t know ... den genererer selv appletten og det html der skal
pastes ind i filen ... jeg kan sende appletten.
Avatar billede lecjas Nybegynder
09. oktober 2000 - 00:38 #7
Prøv det her..
URL url = new URL(\"file\",\"localhost\",\"c:\\\\windows\\\\media\\\\chimes.wav\");
      getAudioClip(url);
      play(url);

parametrene står for protokol,host,path
Avatar billede lecjas Nybegynder
09. oktober 2000 - 00:39 #8
Øh og så husk at ændre stien på wav filen(hehe)
Avatar billede 49152 Nybegynder
09. oktober 2000 - 13:30 #9
Nedenstående er to metoder fra java.applet.Applet

Det er vigtigt at du har den der Officielle Java dokumentation fra Sun. Du kan downloade den fra www.java.sun.com. Den hedder Java-api. Hvis du havde den kunne de selv have fundet svaret på spørsmålet i løbet af få minnutter.

play
public void play(URL url)
Plays the audio clip at the specified absolute URL. Nothing happens if the audio clip cannot be found.
Parameters:
url - an absolute URL giving the location of the audio clip.

--------------------------------------------------------------------------------

play

public void play(URL url,
                String name)
Plays the audio clip given the URL and a specifier that is relative to it. Nothing happens if the audio clip cannot be found.
Parameters:
url - an absolute URL giving the base location of the audio clip.
name - the location of the audio clip, relative to the url argument.
Avatar billede skovborg Nybegynder
11. oktober 2000 - 11:20 #10
jeg vender tilbage fredag da jeg har lidt travlt

vi ses

>>skovborg med den dårlige samvittighed<<
Avatar billede skovborg Nybegynder
11. oktober 2000 - 11:28 #11
hej 49152
Jeghar lige været inde på den side du foreslår jeg kan kun få ca 19560 forslag om java-api hvis du har downloadet den må du gerne sende den til mig på morten@skovborg.dk
så er du en snuskebasse

vi ses
skovborg
Avatar billede 49152 Nybegynder
11. oktober 2000 - 13:40 #12
På  http://developer.java.sun.com/developer/infodocs/index.shtml
finder du en helt masse forskellig dokumentation til Java.

På  http://java.sun.com/docs/index.html finder du de ting du kan downloade.

Find Java 2 SDK, SE v1.3 API documentation og klik  (download).

Så skal du bare vælge alt sådan noget med om du har linux eller windows, etc. Du kan downloade den både som HTML og som PDF. Jeg har selv HTML, men jeg tror at det er bedre med PDF fordi så kan man vist nemlig søge i den.

P.S. Husk at når du skal til at afspille nogen lyde, så skal de ligge i den samme mappe (eller som undermappe) som javakoden, ellers kan det ikke virke i en browser.

Venlig hilsen din snuskebasse
Avatar billede skovborg Nybegynder
24. oktober 2000 - 09:50 #13
nu har jeg haft tid til at se på sagerne. undskyld den lange ventetid... jeg kan simpelthen ikke få nogen lyd ud af det forbandet P..
jeg har filen til at ligge i samme mappe som alt andet der bliver heller ikke meldt nogen fejl NEJ,NEJ den gider bare ikke og spille den ....... lyd.
er der ikke en sød sjæl der kan skrive de fire linjer det fylder også vise kolbøtten(mig) hvordan man gør (snøft,snøft)

Vi ses
jeg skal hen efter flere klinex