Avatar billede markskod Nybegynder
07. november 2002 - 10:05 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Active Directory

For følgene warning når jeg vil oprette en ny bruger på windows 2000 server(domain controller):
Windows cannot validate the uniqueness of this proposed user name with a global catalog server because:
The server is not operational.
Windows will create this user account, but the user can log on only after the user name is verified to be unique. For further assistance, contact yuor system administrator.

Nogen der kan give mig nogen tips til en løsning ??

Henrik Nielsen
Avatar billede jensendk Nybegynder
07. november 2002 - 10:06 #1
Check din global catalogue service.
Avatar billede markskod Nybegynder
07. november 2002 - 10:45 #2
og hvor finder jeg den henne, har da ikke en service der hedder dette ??
Avatar billede miciver Nybegynder
08. november 2002 - 10:27 #3
Gå i sites and services...Default-first-site-name....Under dit hostnavn...tag egenskaber på NTDS settings....der finder du Global catalog.
Tjek også dine SVR records i DNS....Du kan tvinge en registring igennem ved at genstarte NETLOGON servicen.
Avatar billede markskod Nybegynder
16. januar 2003 - 17:19 #4
lukket