Avatar billede morten_linder Praktikant
07. november 2002 - 09:03 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Apache ErrorDocument

Synes ikke rigtig jeg kommer videre på egen hånd.

Nogen der har en step-by-step forklaring / manual på hvordan man får lortet til at virke med .htaccess filer?

Hvis jeg skriver en linie i min .htaccess fil med errordocument så får jeg en "internal server error".

Da jeg har webs jeg også gerne vil beskytte lidt, så skulle det jo også gerne virke der.

Skal jeg lave noget i httpd.conf ?

Det må jo ikke gå udover muligheden for at bruge .htaccess til login.

Jeg har hittet ud af hvordan selve linien skal se ud med errordocument. Det virker bare ikke :/

Anyone?
Avatar billede shuhammad Nybegynder
07. november 2002 - 09:09 #1
Hvordan ser den ud ved dig da?
ErrorDocument 404 http://dinside.dk/404.php
Avatar billede htm Nybegynder
07. november 2002 - 09:11 #2
Du mangeler sikkert et parameter! :-)

Prøv og læs denne arktikel! Hvis dit login vha. .htaccess virker skal der ikke laves noget om i httpd.conf!

http://www.webcafe.dk/artikler/apache/htaccessfejlbeskeder/
Avatar billede morten_linder Praktikant
07. november 2002 - 09:30 #3
er det her godt? :/

- det er den besked jeg hele tiden har fået... så jeg kommer ikke så meget længere.

Internal Server Error
The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.
Please contact the server administrator, stat@linder.dk and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error.

More information about this error may be available in the server error log.
Avatar billede morten_linder Praktikant
07. november 2002 - 09:30 #4
shuhammad...

har prøveet alle muligheder.. altid samme fejl.
Avatar billede htm Nybegynder
07. november 2002 - 09:33 #5
Fejlen kan skyldes:
1. Fejl i din httpd.conf - melder apache fejl når du starter den op - genstarter?
2. Din .htaccess i det bibliotek er helt gal så serveren forstår det ikke! Kan du ikke prøve og poste HELE din .htaccess fil her?
Avatar billede morten_linder Praktikant
07. november 2002 - 09:38 #6
her:

ErrorDocument 404 "du lugter af tis"

det er den UDEN authorization.
Avatar billede morten_linder Praktikant
07. november 2002 - 09:48 #7
Det skal lige siges, at jeg godt kan angive errordocument i httpd.conf
Avatar billede htm Nybegynder
07. november 2002 - 09:50 #8
Der er nok noget galt med dit authorization!! Prøv og undlad dette! En vilkårligt tegn kan også give en internal error (500) du har angivet at du må bruge .htaccess i httpd.conf?

# This controls which options the .htaccess files in directories can
# override. Can also be "All", or any combination of "Options", "FileInfo",
# "AuthConfig", and "Limit"
#
    AllowOverride All

Skal stå til All
Avatar billede morten_linder Praktikant
07. november 2002 - 09:58 #9
Flere gode forslag?

Internal Server Error
The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.
Please contact the server administrator, stat@linder.dk and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error.

More information about this error may be available in the server error log.

--------------------------------------------------------------------------------
Avatar billede morten_linder Praktikant
07. november 2002 - 09:58 #10
AllowOverride All er sat både på / og på /www
Avatar billede htm Nybegynder
07. november 2002 - 10:39 #11
OK når du har et errordocument skal det være over 512 byte for at IE5.0+ vil tolke det som en fejldokument! For at komme op på denn størrelse kan du sætte en masse kommentarer ind i linien! Meeen du kan ikke sætte html-kommentarer ind i en .htaccess-fil hvor de står for en linie for sig selv!
Derfor laver du kommentarer i din .htaccess fil ved at sætte en havelåge (#) foran linien så tolker .htaccess den ikke - indtil du størrelsen på filen er 512b+

endvidere hvis du loader php-modulet i apache vha. exe-filen vil der komme internal server error hvis du kalder en php-fil der ikke findes! Load derfor php-modulet med dll-filen

Men jeg vil anbefale dig at læse det link jeg sendte dig først!
Avatar billede morten_linder Praktikant
07. november 2002 - 13:01 #12
exe-filen?

jeg kører apache + linux :)
Avatar billede enobe Nybegynder
07. november 2002 - 13:34 #13
Prøv at se, hvad der står i din error_log
Avatar billede morten_linder Praktikant
07. november 2002 - 14:24 #14
[Thu Nov  7 13:22:07 2002] [alert] [client 80.160.117.29] /www/.htaccess: ErrorDocument not allowed here
Avatar billede htm Nybegynder
07. november 2002 - 21:07 #15
OK - det er jo ikke til at vide...

I errorlogen kan du se at errordocument er ikke tilladt der!
Prøv og post din httpd.conf her, så er det nemmere at finde fejlen!
Avatar billede morten_linder Praktikant
20. november 2002 - 19:51 #16
nu får du de point alligevel... har glemt om jeg fik det til at virke eller ej og har andre ting jeg skal lave :)