Avatar billede Slettet bruger
07. oktober 2000 - 17:19 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

Tekstfarve i CSS

Hvordan sætter man tekstfarven i CSS.
Har gjort nedenstående der virker fint UNDTAGEN tekstfarven
BODY {font-family: Verdana;
      font-size: 10pt;
      font-color: #FFFFCC;
      background: #006666;}
Avatar billede drean Nybegynder
07. oktober 2000 - 17:21 #1
color: #FFFFFF

sådan her:

BODY {font-family: Verdana;
      font-size: 10pt;
      font-color: #FFFFCC;
      background: #006666;
      color: #FFFFFF}
Avatar billede vandhunden Nybegynder
07. oktober 2000 - 17:54 #2
Ja, jeg kan kun give drean helt ret...

Vidste du at du også kunne skrive det sådan:

BODY {font: Verdana 10pt #FFFFCC;
      background: #006666;
      }
Avatar billede halnet Nybegynder
07. oktober 2000 - 18:05 #3
Jep, men den er ikke ligeså idiotsikker som den anden måde!!

- Anders
Avatar billede halnet Nybegynder
07. oktober 2000 - 18:06 #4
I øvrigt er det bedre at bruge 12px i stedet for 10pt... det har noget med MAC at gøre... kan ikke lige huske hvad præcist!!

- Anders
Avatar billede drean Nybegynder
07. oktober 2000 - 19:50 #5
halnet> Tak for det lille tip, det vil jeg da huske. Bruger selv pixels til at definere størrelsen med :)
Avatar billede halnet Nybegynder
08. oktober 2000 - 11:20 #6
MAC har vist mange flere punkter på skærmen og derfor vil 10pt blive ulæseligt småt!

Jeg vil ikke hænges op på det, men når nu 12px virker er der ingen grund til at bruge 10pt.

- Anders
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2000 - 11:35 #7
Hej Drean
Din metode virker, men vil du lige fortælle mig hvorfor der skal være både en font-color og en color.
Iøvrigt er skriftfarven styret af \"color\" funktionen, og ikke \"font-color\" ???

Halnet: Tak for tippet med de der Mac-fan
Avatar billede halnet Nybegynder
08. oktober 2000 - 11:51 #8
Jeg tror drean har kopieret fra det du skrev...

Der er ikke noget der hedder \"font-color\"... bare slet den linie!

- Anders
Avatar billede lanze Nybegynder
08. oktober 2000 - 13:42 #9
Funktionen, som sagt, hedder \'color\' og ikke \'font-color\' - Hvis man har lyst til at være perfektionistisk kan man bruge CSS Validatoren på http://jigsaw.w3.org/ ... Den gør dig opmærksom på at hvis du i noget som helst tilfælde bruger et \'color\'-parameter, så *skal* man også inkludere en \'background-color\' (og vise versa)!

Så kan man altid sætte \'background-color: transparent;\'
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2000 - 19:14 #10
Hej alle
Tak for svar. Er vist nødt til at fordele pointene lidt for et samlet fyldestgørende svar