Avatar billede heos Nybegynder
06. november 2002 - 13:55 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Replace color

Jeg har et billede hvor en rød farve skal erstattes med en blå. Hvordan gør man det uden at ansigt og andet på bileldet bliver blåt??
Avatar billede spe Nybegynder
06. november 2002 - 14:08 #1
Du kan prøve med Image-->Adjust-->Replace color.
Med pipetten i dialogboksen kan du samle den røde farve op og i fuzzines indstille hvor stort et rødt farverum der skal vælges, det der bliver hvidt når du klikker på select i dialogboksen er det du har valgt og så kan du skifte farven i det valgte område ved hjælp af Image-->Adjust-->Hue/satuation hak af i colorize. Kun det du valgt bliver påvirket.

Hvis det er nemt at vælge det område ud hvor du vil have skiftet farve kan du selv tegne en selektion omkring området med f.eks lassoen og så gå til Hue/Satuation.
Avatar billede prodic Mester
06. november 2002 - 15:31 #2
hvis filen ved et tilfælde er en gif-fil, så har du en ret nem mulighed.
Hvis formatet ikke er gif, så ville jeg anvende en af Spe's metoder eller anvende Magic Wand-metoden, som i princippet er det samme som Spe's første beskrevne metode.