Avatar billede xtremer Nybegynder
06. november 2002 - 13:05 Der er 1 løsning

Domæne tester fejl

Hej Eksperter

Denne domænetester: http://www.csdanmark.dk/domaincheck.asp virker oki, bortset fra når man søger på dk. domæner for man at vide at (ligegyldigt hvad man tester) domænet er OPTAGET. Endvidere vil jeg gerne have det sådan at ejerinformation fra whois database ikke kommer med det samme, men først vises ved klik på link hvis man ønsker at se det.

På forhånd thx :)

Her er scriptet:

<% strDomain = LCase(Trim(Request.Form("Domain"))) %>
<% strland = LCase(Trim(Request.Form("land"))) %>
<% strsog = LCase(Trim(Request.Form("Domain") & Request.Form("land"))) %>

<form method="POST" action="?">
<p>www. <input type="text" name="Domain" style="font-family: Verdana; font-size: 10 pt;  border: 1 solid #000000" style="background-color: #ffffff" size="25" value="<%=strDomain%>">
    <select name="land">
      <option value=".dk"<% if request("land") = ".dk" Then %>selected<% end if %>>.dk
      <option value=".as"<% if request("land") = ".as" Then %>selected<% end if %>>.as
      <option value=".com"<% if request("land") = ".com" Then %>selected<% end if %>>.com
      <option value=".net"<% if request("land") = ".net" Then %>selected<% end if %>>.net
      <option value=".org"<% if request("land") = ".org" Then %>selected<% end if %>>.org
    </select>
<input type="submit" value="-- Test nu --" style="background-color: #ffffff" name="Test"></p>
</form>

<%
If Len(strDomain) > 0 Then
  ' Finder den sidste forekomst af .
  pos = InStrRev(strLand, ".")

  If pos > 0 Then
    strDOM = Mid(strLand, pos+1)

    Set objSocket = Server.CreateObject("Socket.TCP")
    Select Case strDOM
    Case "com", "net", "org", "edu"
      strHost = "Internic"
      objSocket.Host = "rs.internic.net:43"
      strMatch = "No match"
    Case Else
      strHost = "RIPE"
      objSocket.Host = "whois.dk-hostmaster.dk:43"
      strMatch = "% No entries found"
    End Select

    objSocket.Open

    ' Sender forespørgsel
    objSocket.SendLine(strDomain & request("land"))

    ' Venter på at disconnecte
    objSocket.WaitForDisconnect

    ' Gemmer output i variablen tmpBuffer
    tmpBuffer = objSocket.Buffer

    If InStr(1, tmpBuffer, strMatch, 1) > 0 Then
      Response.Write "<font face='Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif' size='2' COLOR='#72C661'><P>Domæne navnet <b>" & strsog & "</b> er ledigt <A HREF='dombestil.asp'><b>Bestil her >></a></b></p></font>"
    Else
      Response.Write "<font face='Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif' size='2' COLOR='#E8E62F'><p>Desværre domænet <b>" & strDomain & "</b> er optaget.</p>"
    End If
    Response.Write "</center><font face='Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif' size='3' COLOR='#ffffff'><hr COLOR='#B4B9C3'><blockquote><pre>" & tmpBuffer & "</pre></blockquote></p>"

    objSocket.Close
  Else
    Response.Write "<p>Du skal angive et gyldigt domænenavn</p>"
  End If
%>
Avatar billede xtremer Nybegynder
07. november 2002 - 19:27 #1
Har selv fundet ud af det. RIPE har åbenbart ændret deres svar format.

strMatch = "% No entries found"

Bytes ud med :

strMatch = "No entries found for the selected source"