Avatar billede d-avid Nybegynder
06. november 2002 - 12:03 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

onload..... resizeto og fjernelse af statusbar osv.

Hej

Sidder og roder lidt med at lave en onload hvor browseren resizes og statusbar, toolbar fjernes. Men det driller... kan det i det hele taget lade sig gøre ??

<body onload="window.resizeTo(527,216),moveTo(50,50)">

Virker fint... men hvordan fjerner jeg toolbar,statusbar og laver scrollbars=no og resizeable=no

Kan det lade sig gøre??
Avatar billede cdc Novice
06. november 2002 - 13:08 #1
Prøver du via et link, eller vil du have det fra de besøgende kommer ind på siden ?
Avatar billede cdc Novice
06. november 2002 - 13:09 #2
hvis det er via et link:

<a href="din_side.htm" target="external" onclick="window.open('', 'external', 'width=496,height=415')">klik her...!<br></a>
Avatar billede d-avid Nybegynder
06. november 2002 - 13:27 #3
Det er lidt mere tricky end som så...

Den side som præsentere det hele er et content system. Det CMS system accepterer ikke at man i et link laver onClick="window.open.... osv.

Ideen var så at man linker ganske normalt <a href="default.asp?streamfilnavn.vma" target="_blank"> Hvilket jo laver et nyt vindu. Dette virker nemlig i CMS systemet.

... men så skal siden der åbnes selv resizes og fjerner status, scroll og menubar.

Skal også lige siges at stream filerne ligger på en anden server.
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
06. november 2002 - 13:37 #4
Det kan du ikke.
Du kan kun fjerne status bar osv. hvis du åbner et popup (ikke _blank)
Avatar billede cdc Novice
06. november 2002 - 13:39 #5
et forsøg <body onload="window.open('meget_irriterende_popup.html','nytVindue','width=500,height=500');">
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
06. november 2002 - 13:39 #6
Ja sådan kan man godt - men så åbnes der jo et endnu et vindue :)
Avatar billede cdc Novice
06. november 2002 - 13:40 #7
glem det....så skifter hoved siden også
Avatar billede cdc Novice
06. november 2002 - 13:41 #8
ja.....mente selv det ikke kunne lade sig gøre, men ville give det et forsøg :o)
Avatar billede websmith Nybegynder
06. november 2002 - 13:41 #9
Hvorfor ikke bare gøre det via et link som du jo kan, fx.
<a href="java script:window.open('ditdox.html','Nyt vindue','widht=500,height=500,status=no');">Dit link</a>

Osv. Så skulle det gerne virke med dit cms
Avatar billede websmith Nybegynder
06. november 2002 - 13:45 #10
Lige en ting til for at få det til at virke helt optimalt, så skal du tilføje void(0) til linket, dvs.
<a href="java script:window.open('ditdox.html','Nyt vindue','width=500,height=500,status=no');void(0)">Dit link</a>

Ellers vil browseren skrive [object] på den side hvor du klikkkede på linket
Avatar billede d-avid Nybegynder
06. november 2002 - 14:17 #11
Se det var smart websmith

Det æder CMS systemet uden problemer.

Super super tak for hjælpen.