Avatar billede mightythor Nybegynder
06. november 2002 - 09:32 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Opdatering af flere fields på en gang

Jeg har lige noget kode jeg paster ind her, kan ikke få det til at køre, lidt hjælp ville være rart.

Kode 1: (raidpointscorrect.asp)

<%
set conn = server.createobject("adodb.connection")
conn.open "driver={microsoft access driver (*.mdb)}; dbq=" & server.mappath("data.mdb")
sqlstmt = "select * from members order by membername"
conn.execute (sqlstmt)
set rs = conn.execute(sqlstmt)
%>

<center>
<br><br>
<table width="95%" cellpadding="5" cellspacing="3" border="1" bordercolor="#666666">
<tr>
<td align="center" width="100%" bordercolor="#cccccc"><font size="3"><b>Members Raidpoints</b></font></td>
</tr>
</table>
<br>
<table width="95%" cellpadding="5" cellspacing="3" border="1" bordercolor="#666666">
<form method="post" action="raidpointssavecorrected.asp">

<%
do while not rs.eof
%>

<tr>
<td width="80%" bordercolor="#cccccc"><font size="2"><b><%=rs("membername")%></b></font></td>
<td width="20%" bordercolor="#cccccc"><input type="text" name="memberraidpoints" value="<%=rs("memberraidpoints")%>"</td>
</tr>

<%
rs.movenext
loop
rs.close
%>

</table>
<br>
<input type="submit" value="Send">
</form>

<%
conn.close
set conn = nothing
set sqlstmt = nothing
%>

Kode 2: (raidpointssavecorrected.asp)

<%
response.buffer = true

set conn = server.createobject("adodb.connection")
conn.open "driver={microsoft access driver (*.mdb)}; dbq=" & server.mappath("data.mdb")
sqlstmt = "update members set memberraidpoints = " & request.form("memberraidpoints")
conn.execute (sqlstmt)
conn.close
set conn = nothing
set sqlstmt = nothing
response.redirect ("raidpointscorrect.asp")
%>

Koden kan prøves her:

http://www.autonorden-it.dk/prot/raidpointscorrect.asp

Jeg bliver ved med at få syntax errors i UPDATE linien, og kan også se at den er gal, men min hjerne koger over og jeg kan sgu ikke lige greje hvordan jeg løser dette her..

HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆLP!!!

På forhånd tak
Avatar billede di8leva Nybegynder
06. november 2002 - 09:38 #1
din update ser korrekt ut, jag kan ikke testa din side førdi den siger "Siden kan ikke vises"
Avatar billede di8leva Nybegynder
06. november 2002 - 09:45 #2
men du kan ikke ha flera felter som har samma "name"
alle dina felter <input type="text" name="memberraidpoints" value="0"> heter memberraidpoints og nær du anropar request.form("memberraidpoints") får du bara EN av de felter, och det værdi sætts på alle members.

brug istællet membername som "name" måske?
Avatar billede mightythor Nybegynder
06. november 2002 - 10:04 #3
Hmmm Når jeg nu bruger en loop til at lave siden, hvordan pokker gør man så ???

Er jeg nødt til at bygge siden op linie for linie??? der må da være en smart måde at gøre det på... HJÆLP
Avatar billede di8leva Nybegynder
06. november 2002 - 10:35 #4
(raidpointscorrect.asp)
<%
do while not rs.eof
%>

<tr>
<td width="80%" bordercolor="#cccccc"><font size="2"><b><%=rs("membername")%></b></font></td>
<td width="20%" bordercolor="#cccccc"><input type="text" name="<%=rs("membername")%>" value="<%=rs("memberraidpoints")%>"</td>
</tr>

<%
rs.movenext
loop
rs.close
%>

(raidpointssavecorrected.asp)

gør en select på alle members, och en loop

og sedan ungefær (pseudo-kod)

update members set memberraidpoints = request.form(rs("membername")) where membername like rs("membername")

hvad tror du om det?
Avatar billede mightythor Nybegynder
06. november 2002 - 10:58 #5
hmmm

Tror jeg er for dum :)

Jeg forstår godt hvor du vil hen, at hver felt får et unikt navn, men selve koden til raidpointssavecorrected.asp kan jeg ikke få til at fungere :)

Hvis det ikke er for meget besvær, kunne du prøve at poste hvordan du mener koden skal se ud?
Avatar billede di8leva Nybegynder
06. november 2002 - 11:18 #6
FOCK!!!! jag hatar experten..

jag hade skrivit et multi-svar, och sedan virker det ikke att trykke på udfør og allt er førsvunnit

jag har ikke tid att skrive mer nu, men måske ikvæll

sorry thor...
Avatar billede mightythor Nybegynder
06. november 2002 - 11:23 #7
Hmmmm argh :) tak for hjælpen, men jeg lukker lige spørgsmålet og omformulerer mit problem... Har rimeligt brug for hjælp snart :)