Avatar billede dortel Nybegynder
05. november 2002 - 21:18 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Installationen går i stå ?

Jeg har forsøgt nu op til flere gange at installere windows xp på min pc. Den går i stå hver gang ved 21%, og fordi den autofmt.exe den lagde til brug for installationen ikke er en gyldig winxp version.

Jeg har p.t. win98se, og alt er opgraderet.

Nogen der ved hvad der er galt ??
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
05. november 2002 - 21:21 #1
prøv med kun én ramblok
Avatar billede james_t_dk Juniormester
05. november 2002 - 21:50 #2
XP fejler typisk ved ram fejl, test derfor dine ram (nu hvor du har win98 installeret er det let)

Prøv at køre en test på din memory: http://hcidesign.com/memtest/download.html

Kør filen.
Indtast mængden af ledig memory (der hvor windows ikke fylder)
1 fejl er for meget!
Kør til mellem 4000 og 8000% for at sikre for periodiske fejl.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
05. november 2002 - 22:00 #3
Prøv at starte op med Windows xp-installationsdisketter:
http://www.microsoft.com/downloads/release.asp?releaseid=35647

Jeg havde et lignende problem, hvor installationen stoppede midt i det hele, hvilket jeg løste med at starte installationen, ved at boote på disketterne.
Avatar billede dortel Nybegynder
06. november 2002 - 06:53 #4
Har prøvet at køre memtest, og der ser ikke ud til at være nogen problemer.

Mht. bootdisketterne, så er det en dansk winxp, og jeg kan ikke rigtigt se de har nogen danske bootdisketter ??
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
06. november 2002 - 07:03 #5
Min var også en danskXp og jeg har fint kunne bruge dem.

Filen hedder: WinXP_DA_PRO_BF.EXE - (4,297 Kb)  -> følg linket jeg postede

Der må DA da stå for dansk