Avatar billede ultimezia Nybegynder
05. november 2002 - 16:39 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hente værdi fra brugerinfo i database

Hej folkens.

Jeg har en asp side, som jeg gerne vil have vist efter at brugeren er logget ind, hvis der står det rigtige tal i hans bruger info.

Jeg har en db 'list.mdb' med en tabel 'login' med følgende poster : UserID (Autonummerering), BrugerID (tekst - brugerens logon navn), BrugerPass (tekst - siger sig selv), EMail (tekst - siger også sig selv) & Adgang (tal).

Når brugeren nu har logget ind, vil jeg gerne have vist en menu til ham, alt afhængigt af hvad hans adgangs tal er.

Som f.eks.

If adgang = 1 then

  (show this menu)

end if
if adgang = 2 then

  (show this menu)
end if

osv.

Hvordan kan jeg gøre dette?

Jeg har selv overvejet at få min login.asp side til at lave en sission med bruges adgangs tal, men hvordan gør jeg det udfra hans brugernavn. Det skal jo helst være hans eget adgangs tal og ikke en anden brugers...

Glæder mig til at høre nogle foreslag.
Avatar billede Spotgun Seniormester
05. november 2002 - 16:46 #1
Jeg går ud fra at du har åbnet din DB. Gør så således:

Session("Adgang") = RS("Adgang")

Herefter kan du (sålænge hans session er aktiv) få den brugers adgangs-niveau, på dine andre sider.
Avatar billede ultimezia Nybegynder
05. november 2002 - 16:51 #2
Det virker helt perfekt!

Men du skal lige skrive igen, denne gang som et svar og ikke en komentar, ellers kan du ikke få dine points.
Avatar billede Spotgun Seniormester
05. november 2002 - 16:54 #3
...
Avatar billede ultimezia Nybegynder
05. november 2002 - 16:57 #4
Mange tak for hjælpen, jeg har lige et lille ekstra spørgsmål, hvis det er ok?

Hvorkan kan jeg nu tjekke min sesseion(adgang) for om den er som den skal være, fra en anden side, jeg har prøvet at skrive :

<%
    If session(adgang) = "666" then
%>
        Show some HTML
<%
        Else
%>
        Show some other HTML
<%
        End if
%>

men det virker ikke
Avatar billede Spotgun Seniormester
05. november 2002 - 17:06 #5
har du husket " omkring adgang? Det skal være:

If session("adgang") = 666 then
...
Else
...
End If
Avatar billede ultimezia Nybegynder
05. november 2002 - 17:07 #6
bingo, der var fejlen. Tak igen :-)