Avatar billede theguardian Nybegynder
05. november 2002 - 15:00 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Burde det her ikke virke ?

Hvorfor virker dette her ikke ?
Den putter intet op i databasen, og jeg får heller ikke nogen fejl.

if ($action == "skriv") {
require("../include/mysql-db.php");
$dato = date("d/m - Y");
mysql_query ("INSERT INTO 'geastebog' (id,nick,email,hjemmeside,dato,besked)
VALUES ('','$nick','$email','$hjemmeside','$dato','$besked'");
echo "Tak for din besked!<br><br><a href=\"./\">G&aring; tilbage til G&aelig;stebogen</a>";
}
elseif ($page == "skriv") {
echo "<div align=\"center\"><form method=\"post\" action=\"?action=skriv\"><table border=\"0\" cellpadding=\"0\" cellspacing=\"0\">
<tr>
    <td>Nick:</td>
    <td><input type=\"text\" name=\"nick\" size=\"26\"></td>
</tr>
<tr>
    <td>Email:</td>
    <td><input type=\"text\" name=\"email\" size=\"26\"></td>
</tr>
<tr>
    <td>Hjemmeside:</td>
    <td><input type=\"text\" name=\"hjemmeside\" value=\"http://\" size=\"26\"></td>
</tr>
<tr>
    <td valign=\"top\">Besked:</td>
    <td><textarea cols=\"20\" rows=\"5\" name=\"besked\"></textarea></td>
</tr>
<tr>
    <td></td></td>
    <td><input type=\"submit\" value=\" - Skriv - \"></td>
</tr>
</table></form></div>";
}

mysql-db.php indeholder:
mysql_connect("localhost","*Mit brugernavn*","*mit password*");
mysql_select_db ("zephidzebra");

En der kan hjælpe mig lidt ?
Avatar billede kimg Nybegynder
05. november 2002 - 15:04 #1
prøv at sætte dennelinie ind i stedet for den du har:

kim
mysql_query ("INSERT INTO geastebog (nick,email,hjemmeside,dato,besked)
VALUES ('$nick','$email','$hjemmeside','$dato','$besked'");
Avatar billede kimg Nybegynder
05. november 2002 - 15:06 #2
undskyld den her:

mysql_query ("INSERT INTO geastebog (nick,email,hjemmeside,dato,besked)
VALUES ('$nick','$email','$hjemmeside','$dato','$besked')");
Avatar billede theguardian Nybegynder
05. november 2002 - 15:07 #3
Beklager, hjalp ikke :(
Avatar billede kimg Nybegynder
05. november 2002 - 15:09 #4
har du prøvet den sidste, du mangler en ")" i din mysql_query
Avatar billede theguardian Nybegynder
05. november 2002 - 15:09 #5
ahhh, nu hjalp det ;)
tak, btw, besøg da http://www.zephidzebra.tk ;)