Avatar billede frido Nybegynder
05. november 2002 - 13:37 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvordan opretter man et logon script der bruger Telnet?

Jeg har telia's Bredbånd@Home. Gider ikke gå ind i min browser og connecte til signon.telia.dk for at logge på så jeg kan bruge internettet.
Tænkte på at lave et script, der starter op når man starter Explorer, så er man online uden at skulle ind på telia's signon..

Har fået at vide, at man kan telnette til dem således:
telnet signon.telia.dk 259

Så kommer der to valg - 1) - sign on  2) - sign off

Nu vil jeg have scriptet til at gøre alt det automatisk, dvs. "telnet signon.telia.dk 259" og så trykke "1"

HOW DO I DO?

/Frido
Avatar billede jensendk Nybegynder
05. november 2002 - 13:39 #1
Giver Telia ikke andre muligheder ? f.eks PPPoe?
Avatar billede frido Nybegynder
05. november 2002 - 14:18 #2
Ved ikke engang hvad PPPoe er...
Lad os sige, at man kan bruge det. Kan du lige forklare hvad det er?
Hvis det er i stil med telnet, burde man da godt kunne det, ik'?

Kan du hjælpe med det? Det er også bare det at lave selve scriptet, er det en helt almindelig txt fil eller??

/Frido
Avatar billede thomasledet Nybegynder
05. november 2002 - 18:37 #3
følgende script skrevet i expect og til stofanet bør kunne portes til telias bredbånd forholdsvist let...

#!/usr/bin/expect

spawn /usr/bin/telnet 192.168.30.2 259

expect -exact "Login: "
send "her skal dit login stå\r"
expect -exact "Password: "
send "her skal dit password stå\r"
expect -exact "Enter your choice: "
send "1\r"
expect -exact "User authorized.  Welcome!"
expect eof
Avatar billede frido Nybegynder
05. november 2002 - 20:54 #4
Det lyder fedt - før du får points, vil jeg gerne lige vide om hvilket format man gemmer det du lige skrev i? Hvor får jeg den til at starte op når computeren tændes?
Gemmer jeg den bare som en "logon-script.txt" og hvad så?

I'm totally newbie udi ADSL-modems *smiler*

/Frido
Avatar billede thomasledet Nybegynder
06. november 2002 - 23:19 #5
ovenstående script er til unix/linux... det kræver, at du har "expect" installeret og du kan sætte det til at blive kørt ved opstart ved at linke det til det runlevel, du starter op i...

om expect fåes til windows skal jeg ikke kunne svare på...
Avatar billede frido Nybegynder
06. november 2002 - 23:29 #6
Okay på den måde, så kan jeg ikke rigtig bruge dit svar til noget :/
Jeg kører win2000, vil gerne starte telnet op ved boot af windows, hvor telnet så skriver kommandoerne som før beskrevet.
Hvor svært kan det være at forklare? *griner*

/Frido
Avatar billede frido Nybegynder
24. februar 2006 - 18:13 #7
Lukker spsm.