Avatar billede qualicase Nybegynder
05. november 2002 - 12:02 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Indsæt html i dreamweaver

Hej

Jeg vil lige sige at jeg er ingen haj til dreamweaver. Men når jeg vil sætte et lille stykke html ind, aner jeg ikke hvordan jeg kan justere hvor i dokumentet der kommer ind. Kan man indsætte html i et layer..:) det ville være nemt, så kunne man jo rykke rund på det.
Avatar billede jensendk Nybegynder
05. november 2002 - 12:03 #1
Personigt ville jeg  bruge CSS til at styre placeringen af mine elementer
Avatar billede qualicase Nybegynder
05. november 2002 - 12:05 #2
Ja okay men jeg aner jo ingengang hvad CSS er ..:)
Avatar billede jensendk Nybegynder
05. november 2002 - 12:08 #3
CSS er cascading style sheet.. Ikke så svært at lære.  Til gengæld er dreamweaver snot dum til CSS.

www.html.dk har en god tutorial til CSS, og har man  lidt mod på at håndskrive ens CSS, så kan det nemt blive godt. alternativt kan topstyle lave CSS, men er ikke såå genial til HTML. Mit råd er at bruge dreamweaver  til html'en, og så rette til med style sheets og notepad.
Avatar billede qualicase Nybegynder
05. november 2002 - 12:22 #4
Mener du så at når jeg er færdig i dreamweaver kopier jeg alle koderne over i notepad og så begynder at redigere, hvis foreksempel jeg skal havde sat banner osv ind..
Avatar billede qualicase Nybegynder
05. november 2002 - 12:24 #5
Jamen så er jeg jo tvunget til at lære CSS ..:)
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
05. november 2002 - 15:20 #6
Pjat - i hvert fald hvis vil taler Dreamaweaver MX.

Css-editoren er udmærket, og når man skal hånd editorere, hvorfor i alverden så åbne notepad når du har en af de allerbedste codeeditor's overhovedet i mx.