Avatar billede pejtiry Nybegynder
05. november 2002 - 08:19 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Metode i metode: point til Arne

Tak Arne

Det var meget lærerigt. Jeg har gennemrodet adskillige bøger uden at få svar på spørgsmålet, men der står jo kun hvad man kan, og ikke mange forklaringer på hvad man ikke kan. Men dit svar har også givet mig indsigt i den syntaks Forte bruger når den laver kode, hvor metoder bliver erklæret ved oprettelsen af et obekt, så det tror jeg jeg vil lege lidt med, selvom du har ret i at det ikke pynter at bruge det til indlejring metoder i metoder.
Avatar billede Slettet bruger
05. november 2002 - 08:26 #1
Ref.?
Avatar billede disky Nybegynder
05. november 2002 - 08:47 #2
Jeg gætter på det er:
http://www.eksperten.dk/spm/279343

Men jeg synes det er temmeligt unfair over for de to andre der er kommet med korrekt svar at du pludselig vil uddele det dobbelte af hvad dit oprindeligt spørgsmål var værd.

Måske skal du bare ikke acceptere svar så hurtigt i fremtiden.

Arne's løsning er rent syntax mæssigt korrekt, men uhyggelig grim, og bestemt ikke noget man skal begynde på i virkeligheden.
Avatar billede pejtiry Nybegynder
05. november 2002 - 12:12 #3
ok disky

Godt ord igen, måske har du ret, men det har noget at gøre med hvad der er lagt i svaret og det udbytte jeg har fået af det.
Avatar billede arne_v Ekspert
05. november 2002 - 14:18 #4
Her er et svar.
Avatar billede arne_v Ekspert
05. november 2002 - 14:23 #5
disky>

Jeg skriver jo også:

#Koden blev både grim og langsom af det.

#Jeg vil absolut ikke anbefale dig at gå denne vej.

#Det er en ren akademisk øvelse udi Javas
#krinkel-kroge.

Så jeg mener ikke, at jeg har "vildledt".

Men det er et korrekt svar. Man kan faktisk godt
lave en metode inden i en metode. Om det er en
god måde er en helt anden sag.
Avatar billede disky Nybegynder
05. november 2002 - 14:43 #6
Det ændre stadigvæk ikke på at et spørgsmål 'pludseligt' blvier dobbelt så meget værd som opgavestilleren mente det var til at starte med.

jeg er ligeglad med selve dit svar, mere denne foræring af point jeg er imod.