Avatar billede jens Nybegynder
06. oktober 2000 - 22:50 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Få tekstboks frem ved klik i checkbox

Hej

Jeg har en form hvor det skal være muligt at klikke på en checkbox
Når den bliver klikket så skal der under den komme en text-felt og lidt tekst, uden at siden skal reloades - altså i javascript.

Nogen der kan hjælpe her ?

Hilsen
Jens
Avatar billede dudal Nybegynder
06. oktober 2000 - 22:57 #1
OnClick=\"document.formnavn.beskrivelse.value=\'Tekst\'\" skal lægges i <input type=\"checkbox\">

Under laver du et tekstbox

<input type=\"text\" name=\"beskrivelse\">

Voila.. Det burde virke

/Jesper
www.builder.dk
Avatar billede kasseper Nybegynder
06. oktober 2000 - 22:57 #2
Den kan være der hele tiden men man kan bare ikke se den :

<input type=\"checkbox\" name=\"testklik\" onClick=\"document.myform.mytext.border=2px;document.myform.mytext.disabled=true;\">
<input type=\"tekst\" name=\"mytext\" style=\"border:0px\" disabled>

Tror jeg måske virker !!!!
Avatar billede dudal Nybegynder
06. oktober 2000 - 22:59 #3
For at være mere præcis:

<form name=\"test\">
<input type=\"checkbox\" OnClick=\"document.test.beskrivelse.value=\'Tekst\';\">
<br>
<input type=\"text\" name=\"beskrivelse\">
</form>
Avatar billede kasseper Nybegynder
06. oktober 2000 - 23:04 #4
Mit stykke virker ikke, men det er mpske et skridt i den rigtige retning....
Avatar billede dudal Nybegynder
06. oktober 2000 - 23:05 #5
Du kan også prøve dette. Det er lidt pænere. :-)

<input type=\"checkbox\" OnClick=\"document.all.Beskrivelse.innerHTML=\'Tekst\';\">
<br>
<div id=Beskrivelse style=\"font-family: arial;font-size: 12px\"></div>
Avatar billede jens Nybegynder
06. oktober 2000 - 23:45 #6
Ahh, jeg har ikke forklaret mig ordentligt :-(

Når man kommer ind på siden så er der kun en checkbox, ikke andet - hvis jeg klikker på denne checkbox så kommer der en tekstboks frem med lidt tekst i, og checkboxen er der stadig.

kan det gøres  ?

Avatar billede dudal Nybegynder
06. oktober 2000 - 23:50 #7
Mit sidste eksempel gør det du siger der. Du ser ikke noget før du klikker på checkboxen.

Dog er det ikke en textbox. :-(

/Jesper
Avatar billede jens Nybegynder
06. oktober 2000 - 23:54 #8
har forsøgt at sætte en tekstboks ind, men det gav ikke rigtig noget resultat :-(
Avatar billede lecjas Nybegynder
07. oktober 2000 - 02:18 #9
Prøv at høvle den her igennem din braaawser
/goldii
<html>
<head>
  <title>
  test
  </title>
<script language=\"javascript\">
  function addTextField() {
    document.all.adiv.innerHTML=\"<input  type=\'text\' id=\'text\'value=\'Villy Vap\'/>\";
  }
</script>
</head>
<body>

    <input type=\"checkbox\" name=\"chBox\" onClick=\"addTextField()\">
    <div id=\"adiv\"></div>

</body>
</html>
Avatar billede jens Nybegynder
07. oktober 2000 - 11:04 #10
lecjas >> det var lige det jeg søgte, også tak til dudal og kasseper.

Hilsen
Jens
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
07. oktober 2000 - 12:28 #11
Lytter med her en gang??

Hvordan kan man så også fjerne det igen, når man \"unchecker\"
Avatar billede lecjas Nybegynder
07. oktober 2000 - 16:28 #12
Prøv denne extendede stump html

<html>
<head>
  <title>
  test
  </title>
<script language=\"javascript\">
  function checkState(chBox) {
    if(chBox.checked)
      addTextField();
    else
      removeTextField();
  }
  function addTextField() {
    document.all.adiv.innerHTML=\"<input type=\'text\' id=\'text\'value=\'Villy Vap\'/>\";
  }
  function removeTextField() {
    document.all.adiv.innerHTML=\"\";
  }
</script>
</head>
<body>

    <input type=\"checkbox\" name=\"chBox\" onClick=\"checkState(this)\">
    <div id=\"adiv\"></div>

</body>
</html>
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
07. oktober 2000 - 20:04 #13
Lecias/

Tak for løsningen... Egentlig ikke fordi jeg skal bruge dn til noget... var bare nysgerrig..¨..
Avatar billede olebole Juniormester
08. oktober 2000 - 06:51 #14
<ole>
Du kan også skrive direkte ind i en tabel-celle, der har fået \"id=bla\" med:

    document.all.tags(\'TD\')[\'bla\'].innerText = \"noget\";

Men begge dele virker kun i IE.
/mvh
</bole>