Avatar billede majid901 Nybegynder
04. november 2002 - 20:45 Der er 8 kommentarer

Access mismatch

Jeg prover at indsætte nogle data ind i en tabel. Men der kommer hele tiden denne fejl på skærman.
Data type mismatch in criteria expression
Avatar billede mugs Novice
04. november 2002 - 20:48 #1
Du prøver at sammenligne forskellige datatyper: Num med Alfanum o.s.v.
sørg for, at datatyperne er ens.
Avatar billede mugs Novice
04. november 2002 - 20:53 #2
Har du en kode vi kan se?
Avatar billede majid901 Nybegynder
04. november 2002 - 21:01 #3
ja
Avatar billede majid901 Nybegynder
04. november 2002 - 21:02 #4
<%@LANGUAGE = VBscript%>
<%Response.Expires=0%>

<html>
            <head>
                        <title>BSP-Intracom</title>
            </head>

            <body bgcolor = "#ffffff" onload = "luk()"> ¨

            <%
            Dim Connection
            'Dim Result
            Dim DSN

            Set Connection=Server.CreateObject("ADODB.Connection")
            DSN = Server.MapPath("BSP.mdb")
            Connection.open = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & DSN

            'I kald indsættes værdierne fra hver form hvorefter kald bliver eksekveret

            Dim kald
            kald = "Insert Into Event(ansatnr,beskrivelse,startdato,slutdato,ansvarlige,opretdato)"
            kald = kald + "values('"+Request.form("Opretsdato")+"','"+Request.form("Ansatnr")
            kald = kald + "','"+Request.form("Startdato")+"','"+Request.form("Slutdato")
            kald = kald + "','"+Request.form("Ansvarlige")+"','"+Request.form("Beskrivelse")+"')"

            Connection.Execute (kald)
            %>

            <table bgcolor="#99ccff" align = center width = 798 height = 400 border = 0 cellpadding = 0 cellspacing = 0>
                    <tr align = "center">
                          <td rowspan = 3 width = 150>
                                  <!--venstre-->
                            </td>
                          <td valign = "center" height = 50>
                                    <br>
                                  <h1>Event</h1>
                            </td>
                            <td rowspan = 3 width = 150>
                                  <!--højre-->
                            </td>
                    </tr>
                    <tr>
                      <td>
                          <table align = "center" border = 0 width = 400 height = 400>
                                <tr>
                                    <td align = "center" valign = "center">
                                        <br>
                                        <tr>De indtastede værdier bliver nu tjekket...</tr>
                                    </td>
                                </tr>
                            </table>
                        </td>
                    </tr>
                <tr>
                  <td align = "center" height = 50 border=0>
                  <!--bund-->
                    <%
                    Connection.close
                    Set Connection = nothing
                    %>
                    </td>
                </tr>
            </table>
            </body>
</html>
Avatar billede mugs Novice
04. november 2002 - 21:07 #5
Jeg aner intet om dette. Dette er Access, og jeg svarede på spørgsmålet fra denne forudsætning. Jeg er dog stadig overbevist om, at mit svar er korrekt, men er ikke i stand til at dechiffrere din kode.
Avatar billede hekla Nybegynder
05. november 2002 - 18:24 #6
Det ligner asp, og du skulle flytte dit spørgsmål til den kategori, men her er en ide til et svar. Der skal evt fyldes noget html-kode ind imellem:
PRØV MED:
<%
path=Request.ServerVariables("APPL_PHYSICAL_PATH")
strconnect= "DBQ=" & server.mappath("BSP.mdb") & ";Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}"

dim RS

set RS = server.createobject ("ADODB.recordset")

RS.open "event", strConnect, adOpenStatic, adLockOptimistic, adCmdTable

RS.addnew
RS("ansatnr") = request.form("ansatnr")
RS("beskrivelse") = request.form("beskrivelse")
RS("startdato") = request.form("startdato")
RS("slutdato") = request.form("slutdato")
RS("ansvarlige") = request.form("ansvarlige")
RS("opretdato") = request.form("opretsdato")
RS.update

RS.close
set RS = nothing
%>

I STEDET FOR
<%
            Dim Connection
            'Dim Result
            Dim DSN

            Set Connection=Server.CreateObject("ADODB.Connection")
            DSN = Server.MapPath("BSP.mdb")
            Connection.open = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & DSN

            'I kald indsættes værdierne fra hver form hvorefter kald bliver eksekveret

            Dim kald
            kald = "Insert Into Event(ansatnr,beskrivelse,startdato,slutdato,ansvarlige,opretdato)"
            kald = kald + "values('"+Request.form("Opretsdato")+"','"+Request.form("Ansatnr")
            kald = kald + "','"+Request.form("Startdato")+"','"+Request.form("Slutdato")
            kald = kald + "','"+Request.form("Ansvarlige")+"','"+Request.form("Beskrivelse")+"')"

            Connection.Execute (kald)
%>
Avatar billede frederikschack Nybegynder
08. december 2002 - 21:51 #7
Prøv det her:
Lad være med at bruge Access ;o)

Access er noget lort, jeg er selv skiftet til PHP/MySQL, det styrer bare.
Avatar billede hekla Nybegynder
09. december 2002 - 00:29 #8
majid901> Skal vi ikke have lukket spørgsmålet?