Avatar billede supernewbie Nybegynder
04. november 2002 - 19:39 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Er d lovligt?

Kan j på min 3dchat lave sådanne at man kan bestille figur?
Og så få penge for d?
Er det lovligt?
Avatar billede erran Nybegynder
04. november 2002 - 19:42 #1
Ja som udgangspunkt er det ikke ulovligt, hvis folk ved præcis hvad de betaler for
Avatar billede supernewbie Nybegynder
04. november 2002 - 19:43 #2
oki d r du 100 % sikker på ?
Hvad så med skat og sådanne?
Avatar billede stroehm Nybegynder
04. november 2002 - 19:48 #3
du skal selvfølgelig registrere et selskab og betale moms og skat!
Avatar billede supernewbie Nybegynder
04. november 2002 - 19:55 #4
nej tak... Men det er ikke nødvendigt?
Avatar billede knudgert Nybegynder
04. november 2002 - 19:56 #5
Ikke nødvendigvis moms, det er kun hvis omsætningen er over DKK 50.000.-
Avatar billede supernewbie Nybegynder
04. november 2002 - 19:56 #6
sorry så ikke at du skrev det var nødvendigt...
Avatar billede supernewbie Nybegynder
04. november 2002 - 20:10 #7
Er der så ikke lige en der vil forklare hvad j så skal gøre for at det er lovligt at tage penge for feks. figurer og rum
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. november 2002 - 20:20 #8
supernwewbie> dette er ikke en chat så kan du ikke lige skrive så det kan forstås?

hvad står d, r og j for?
Avatar billede webmasterdk Praktikant
04. november 2002 - 20:43 #9
1: Dit keyboard er meget istykker, skaf dig et nyt!
2: Hvad mener du med figur? en profil?
Avatar billede supernewbie Nybegynder
04. november 2002 - 21:36 #10
Der er sq ikke noget galt med mit tastatur. det kaldes forkortelser .
R = er
J = jeg
D = det
osv.
Avatar billede oz2kas Nybegynder
04. november 2002 - 22:22 #11
hmm...
du har ingen grund til at bruge så mange forkortelser her.
de forkortelser du har gjort brug af der, hører hjemme på en chat hvor man ikke har længere tid til at vente på hinanden og svarene skal falde promte.

jeg har ikke nogen status på eksperten, men vil da råde dig til at skrive med hele danske ord, da det er hvad hovedparten af ekspertens brugere forstår.
dette er skam ikke nogen kritik, men blot et hint til hvordan du kan få bedre hjælp i et spørgsmål.
de fleste folk hopper fra når de skal bruge lang tid på at analysere hvad der skal stå.
Avatar billede webmasterdk Praktikant
04. november 2002 - 22:26 #12
nå ok, men du skal alligevel have et nyt keyboard, vil anbefale et normalt et, hvor tasterne sidder på normal afstand, så d ikke tager en ½ time at skrive et ord, så slipper du for forkortelserne, og det er lettere at læse når man er fuld!
Avatar billede oz2kas Nybegynder
07. november 2002 - 07:48 #13
kommet videre?
Avatar billede php3star Nybegynder
07. november 2002 - 13:55 #14
yes yes..

Er der igen 2 der laver balade her.. nu skal i fandme passe paa
Ellers kommer der en igen der siger i skal holde op med at mobbe eller saadan noget i den stil...

hmm...  Hvordan bliver man egentlig CoAdmin??
Skal man betale for det hver maaned?
Avatar billede webmasterdk Praktikant
07. november 2002 - 16:36 #15
Nej php3star, du skal på din minisite vælge at du gerne vil være det, og så håbe på at folk gider stemme på dig....
Avatar billede supernewbie Nybegynder
08. november 2002 - 15:47 #16
Lukker. Det var jo slet ikke det jeg spurgte om...
Spørger nogle andre for der er jo ingen der gider svare på det. KUN om min måde at skrive på ... !
Avatar billede supernewbie Nybegynder
08. november 2002 - 15:47 #17
.
Avatar billede supernewbie Nybegynder
08. november 2002 - 15:53 #18
.
Avatar billede oz2kas Nybegynder
08. november 2002 - 16:43 #19
"Kan j på min 3dchat lave sådanne at man kan bestille figur?" << Ja. det kan du, hvordan kan jeg ikke fortælle dig. du skal nok have fat i noget html + nogle formularer.

"Og så få penge for d?" << det skulle også være muligt. Du bestemmer jo selv om du vil have penge for det, og omvendt, bestemmer folk selv om de vil betale for det.

"Er det lovligt?" << ja. Medmindre du bryder loven på anden måde.
Avatar billede supernewbie Nybegynder
08. november 2002 - 19:25 #20
jeg ved selv det med at lave figur.. mit spg gik bare på om d var lovligt at tage penge for feks. figurer på en 3dchat eller bgér eller sådanne noget.
Og hvis ja.
Skal man så melde det til nogle eller betale noget skat eller hvad?
Avatar billede oz2kas Nybegynder
08. november 2002 - 20:45 #21
der skal du nok snakke med en jurist el. lign.
det er ikke helt min afdeling .... jeg roder kun med maskiner :O)