Avatar billede christianb Nybegynder
04. november 2002 - 17:33 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hente Flash-movie ind i HTML-ramme

Jeg ønsker ved hjælp af et HTML-link at hente en flashmovie ind i en bestemt ramme i min HTML, men HTML'en skal samtidig få flashfilen til at gå til en bestemt frame i flash-movien. Hvordan gør jeg??

Hvis flashmovien allerede befinder sig i min HTML-ramme kan jeg bruge følgende, men jeg ved ikke hvad jeg skal gøre hvis flashmovien IKKE allerede befinder sig i HTML-rammen

<a href="#" onClick="parent.venstre.document.MINFLASH.GotoFrame(10)">Til
frame 10</a

ChritianB
Avatar billede websurfer Nybegynder
04. november 2002 - 17:49 #1
Måske med følgende:

<html>
<head>
<script>
function go() {
parent.venstre.location = "flashsiden.htm";
parent.venstre.document.MINFLASH.GotoFrame(10);
}
</script>
</head>
<body>
<a href="java script:go()">Til frame 10</a>
</body>
</html>
Avatar billede websurfer Nybegynder
04. november 2002 - 17:50 #2
Men måske kan siden ikke nå at loade inden den får beskeden om at gå til frame 10.
Avatar billede barklund Nybegynder
04. november 2002 - 18:20 #3
<a href="flashsiden.html?frame=10" target="venstre">Til frame 10</a>

Og så på flashsiden.html inkludere din swf med parameteren "flashfilm.swf?frame=10"

Og så i første frame af din swf have en gotoAndStop(frame) (da frame automatisk bliver sat...)
Avatar billede websurfer Nybegynder
04. november 2002 - 18:33 #4
barklund> Men så starter flash-movien jo i frame 10 hver gang siden loades og det er vel ikke hensigten, hvis han nu f.eks. vil loade flashsiden og derefter starte den fra første frame.
Avatar billede christianb Nybegynder
04. november 2002 - 18:35 #5
websurfer...
Præcis
ChristianB
Avatar billede barklund Nybegynder
04. november 2002 - 18:36 #6
nu tænkte jeg sådan lidt længere... Jeg plejer at have php ved hånden og php kan så læse GET-variablen efter "flashsiden.html?frame=x" og så sætter den "x" ind i koden for swf'en hvis der altså er defineret et "x" i url'en... Javascript kan også gøre det, men denne syntaks er jeg knap så skarp i...
Avatar billede websurfer Nybegynder
04. november 2002 - 18:39 #7
Men ved christianb noget om php?
Avatar billede christianb Nybegynder
04. november 2002 - 18:42 #8
Barklund... jeg vil ikke køre noget PHP (kender ikke rigtig til det)
Websurfer... jeg kan kke få dit script til at fungere :-(

Jeg vender tilbage i morgen for at se om en løsning er dukket op
ChristianB
Avatar billede pyroman Nybegynder
05. november 2002 - 11:41 #9
Du kunne lave websurfers eksempel med funktionen med en variabel der kunne hedde "frames" i parentesen.
Altså
<html>
<head>
<script>
function newflashframe (frame) {
parent.venstre.location = "flashsiden.htm";
parent.venstre.document.MINFLASH.GotoFrame(frame);
}
</script>
</head>
<body>
<a href="java script:newflashframe(10)">Til frame 10</a>
</body>
</html>

Så kan du lave flere links på samme side uden at lave flere functions
Avatar billede christianb Nybegynder
19. april 2006 - 22:55 #10
/ChristianB