Avatar billede farmer Nybegynder
04. november 2002 - 15:38 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

brug af append

Jeg leder efter et forståeligt eksempel med append kommandoen til mssql.

Ganske kort, så har jeg en log, som jeg skal skrive til ovewr flere gange. Jeg vil gerne have at databasen håndterer det, i stedet for at hive alt ud, tilføje den nye tekst og skrive det hele tilbage. en fejl i scriptet vil jo så slette alt.
Avatar billede kennethrisum Nybegynder
04. november 2002 - 16:55 #1
Du kan bruge:

update <TABEL> set <ATT> = <ATT> + '<NY>' where <PK>

Hvor du så udskifter <TABEL> med dit tabel navn, <ATT> med navnet på det felt du skal opdatere, <NY> med den værdi feltet skal tilføjes og endelig <PK> med din primary key på tabellen.

Du kan så blot bruge:

adoCon.Execute sql

Så har du overladt til databasen at opdatere data'ene og hvis scriptet fejler, bliver ingenting ændret.
Avatar billede farmer Nybegynder
04. november 2002 - 17:09 #2
Ok. Jeg havde troet, der var en egentlig 'append' ting. Men det her er jo det samme. Jeg har prøvet dit eksempel, men der sker intet. Kan du se, hvor jeg har lavet fejlen? Jeg kalder det fra php.

UPDATE Request
SET r_log = (r_log + '$r_log')
WHERE r_id=$r_id
Avatar billede kennethrisum Nybegynder
04. november 2002 - 17:15 #3
Jeg kender desværre ikke php?

;-/
Avatar billede farmer Nybegynder
11. november 2002 - 00:30 #4
Kunne ikke helt få det til at virke. Faktisk kunne jeg ikke få det til at virke, men med lidt flid, mon så ikke de lykkes en af dagene. Jeg har ikke fået kigget så meget på det endnu.

Indtil da hiver jeg data ud fra tabellen, hæfter den ny på, og skriver tilbage til databasen i samme funktionskald.