Avatar billede kimputer Nybegynder
04. november 2002 - 11:05 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

HASTER

Når jeg på siden OrdreReg.jsp opretter en ny ordre, newOrdre.OpretOrdre(), blir' den oprettet to gange i databasen. og min ResinServer udskriver følgende sql fejlmeddelse: "hej: java.sql.SQLException: dropped connection".... jeg har sat den til at udskrive hej, for det fortæller mig at det er i OpretOrdre(), den smider en exception....

Hvad sker der ???

OrdreReg.jsp

<%
    Ordre newOrdre = (Ordre)session.getAttribute("OrdreObj");

    String Beklaedning = request.getParameter("rbBekl");
    newOrdre.setPrisTotal(newOrdre.getBeklPris(Beklaedning, BrugerValidering.BrugerGruppe()));

    //out.println(newOrdre.getBeklPris(Beklaedning, BrugerValidering.BrugerGruppe())+"<BR>");

    String LevAdr = request.getParameter("LevAdr");
    String RekvNr = request.getParameter("RekvNr");
    String LevDato = request.getParameter("LevDato");

//    out.println(BrugerValidering.Id()+" "+BrugerValidering.BrugerGruppe()+" "+ DatoTid.strDato()+" "+LevAdr+" "+RekvNr+" "+LevDato+" "+Beklaedning+" JA");
    newOrdre.OpretOrdre(BrugerValidering.Id(), BrugerValidering.BrugerGruppe(), DatoTid.strDato(), LevAdr, RekvNr, LevDato, Beklaedning, "JA");

  Vector res = new Vector();
    Vector Vid = new Vector();

    newOrdre.LukDb();

%>

Ordre.java
    public int SkabId(int BrugerGruppe)
    {
        int _Id = -1;

        if (SkabId==0)
        {
            String Sql = "";
            try
            {
                if (getMonteringsside().length()!=0) Sql="and a.Monteringsside='"+getMonteringsside()+"'";

                ResultSet res = null;
                if (BrugerGruppe==2)
                    res = dbFunktioner.dbKoerResultat("Select ID FROM BilSkab WHERE Maal='"+getSkabsMaal()+"' "+Sql+" and Navn='"+getSkabsModel()+"';");
                else if (BrugerGruppe==1)
                    res = dbFunktioner.dbKoerResultat("Select a.ID FROM BilSkab a, IntervalMaal b WHERE b.Maal='"+getSkabsMaal()+"' and b.ID=a.IntervalMaalID "+Sql+" and a.Navn='"+getSkabsModel()+"';");

                if (res.next())
                {
                    _Id = res.getInt(1);
                }
            }catch(Exception e)
            {
                System.out.println("mojn"+e);
            }
            SkabId=_Id;
        }

        return SkabId;
    }

    public void OpretOrdre(int BrugerID, int BrugerGruppe, String OpretDato, String LevAdr, String RekvNr, String LevDato, String Beklaedning, String Sendt)
    {
// galt
        try
        {
            dbFunktioner.dbKoerIngenResultat("insert into Ordre values('', "+BrugerID+", "+SkabId(BrugerGruppe)+", '"+OpretDato+"', '"+LevAdr+"', '"+RekvNr+"', '"+LevDato+"', '"+Beklaedning+"', "+getPrisTotal()+", '"+Sendt+"');");
        }catch(Exception e)
        {
            System.out.println("hej:"+e);
        }

Avatar billede Slettet bruger
04. november 2002 - 11:10 #1
Tip:
Prøv næste gang med en mere beskrivende overskrift.
Avatar billede rj7971 Nybegynder
04. november 2002 - 12:31 #2
Hvilket versioner bruger du af de forskellige stykker software???
Avatar billede kimputer Nybegynder
04. november 2002 - 12:34 #3
hmm.... java 1.3.1, Resin 2.1.4
Avatar billede kimputer Nybegynder
04. november 2002 - 12:35 #4
mysql 4.0.3-beta-max
Avatar billede kimputer Nybegynder
05. november 2002 - 10:21 #5
jeg har fundet fejlen sammen med Olly. Siden blir' kaldt to gange fordi jeg kalder en onclick på en submit knap som allerede er af typen submit, dvs. at den udfører handlingen submit to gange.... træls fejl... :)