Avatar billede bd Nybegynder
04. november 2002 - 09:55 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Password til PC

Hej
Hvordan kan mand sætte password til PC for den starter win98. Password i win98 kan ikke bruges til noget, da man kan tryke på cancel. Er det muligt at have password før win98 starter?

Tak på forhånd.
Avatar billede anuseren Nybegynder
04. november 2002 - 09:57 #1
du kan sætte password på boot i din bios
Avatar billede james_t_dk Juniormester
04. november 2002 - 10:05 #2
anuseren har ret, et BIOS BOOT password er meget effektivt, det kan dog fjernes ved at lave en BIOS reset, men det vil de færeste brugere rode sig ud i.
Avatar billede mosegrisen Nybegynder
04. november 2002 - 10:07 #3
Gå ind i BIOS ved at trykke "delete" når din pc starter og og vælg så Supervisor password" eller noget andet hvis det er ....bare noget med password. Så er der kode på ude i dos og den kan du ikke sige cancel til
Avatar billede anuseren Nybegynder
04. november 2002 - 10:09 #4
;o)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
04. november 2002 - 11:04 #5
På nogle maskiner er det ikke delete, men F10 man skal trykke for at komme ind i BIOS (bla. Compaq)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
04. november 2002 - 11:04 #6
;-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. november 2002 - 11:12 #7
Med værktøjet winboost (www.vinboost.com) kan du disable annuller-knappen således at man SKAL skrive kode for at kunne komme ind på en win98 maskine :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. november 2002 - 11:13 #8
UPS! forkert link - her det korrekte: www.winboost.com
Avatar billede anuseren Nybegynder
04. november 2002 - 11:14 #9
john

disabler den også ESC ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. november 2002 - 11:19 #10
Ja - det mener jeg. Dét er et stykke tid siden jeg kørte win98, såp kan ikke huske det, men prøv at hente den og prøv ad :)
Avatar billede bd Nybegynder
04. november 2002 - 13:04 #11
Tak for hjælpen venner. Jeg brugte bios løsning.
Avatar billede anuseren Nybegynder
04. november 2002 - 13:05 #12
øh

det er også det jeg har svaret?
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. november 2002 - 13:16 #13
Jeg anbefaler hermed at mosegrisen giver de 60 point til anuseren.

anuseren> lav det som svar næste gang.
mosegrisen> hvorfor svarer du, når du kunne se det allerede var svaret?
bd> bed de rigtige folk om at lave et svar.
Avatar billede anuseren Nybegynder
04. november 2002 - 13:19 #14
det er vel derfor man kan komme med kommentarer herinde?

folk poster en masse forslag...

spørger siger DET og DET virkede. Og beder den som kom først om at komme med et svar.

jeg kan også godt poste alle mine indlæg som svar... men syns ik det er sådan det skal gøres...
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. november 2002 - 13:23 #15
anuseren> det er vel som man ser det - bd må jo også selv om hvem han accepterer faktisk.

kigger man lidt på kommentarerne/svarene så er mosegrisens svar bedre end dit - men stadig væk... du "svarede" jo først :)
Avatar billede anuseren Nybegynder
04. november 2002 - 13:28 #16
tjah

men går man ind i sin bios... så er der som regel en der hedder noget med "password til ditogdat"

kunne også ha skrevet han skulle trykke

"delete" eller "f1" eller "f10" for at komme ind i bios

men valgte at skrive "bios" og at han kunne sætte password derinde.

så lærer han måske noget selv, og vi undgår fremtidige spørgsmål på eksperten...

sådan tænker JEG nu engang... Og regner med at andre også tænker bare LIDT selv...

;o)
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. november 2002 - 14:02 #17
;)
Avatar billede bd Nybegynder
05. november 2002 - 08:17 #18
anuseren har ret. Han har svaret first men den anden var bedre forklarende, og jeg var ikk eklar over point system er so vigtigt. Sorry anuseren.