Avatar billede tgv Nybegynder
03. november 2002 - 22:38 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Space()

Problem:

Jeg får en information i en tekstboks, gemmer den i
registringsbasen og afslutter programmet. Det går fint - når jeg så starter programmet op igen læser jeg den med en (dim nBuffer as string; nBuffer = space(20))
og nogle APi calls, det går også fint. Derfeter skal jeg så få en msgbox til at skrive f.eks. nBuffer & " +connect" men den kommer kun op med nBuffer

Så mit problem er: hvordan sammensætter jeg en længde bestemt string med noget andet tekst

Har prøvet left, right, og mid(), og split kommandoen og at fjerne alle de tomme felter " "

På forhånd tak
Avatar billede kennethrisum Nybegynder
04. november 2002 - 09:31 #1
prøv med trim()

Den fjerner alle " " i starten og slutning af en streng
Avatar billede kennethrisum Nybegynder
04. november 2002 - 09:38 #2
Når du har en streng fra et api-kald vil den være afsluttet med null. Denne skal lige fjernes før du bruger trim().

Dette kan du gøre med

nBuffer = trim(Replace(nBuffer,chr(0),""))

Forudsat at du bruger VB6 hvis du bruger VB5 skal du bruge:

nBuffer = Left(nBuffer, InStr(1, nBuffer, Chr(0)) - 1)
Avatar billede tgv Nybegynder
04. november 2002 - 13:41 #3
Takker mange gange - jeg accepterer kenneths svar som det bedste og derfor får du også samtlige 200 points :)