Avatar billede bigtrouble Nybegynder
03. november 2002 - 20:14 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Slette i DB

Jeg har idag et admin modul, hvorfra jeg kan slette poster i min DB.
Kan jeg lave det så jeg kan slette alle poster i en DB og hvordan.

Jeg bruger dette til at slette med som kommer fra en record.

sql="delete * from anmeldelse where IDNUMMER='"&request.form("sletter")&"'"
Avatar billede medions Nybegynder
03. november 2002 - 20:19 #1
lav en "global" SQL streng...

strSQL = "SELECT * FROM anmeldeser"
Set objRs = objConn.Execute(strSQL)

While Not objRs.EOF
  sql="delete * from anmeldelse where IDNUMMER='"&request.form("sletter")&"'"
  objConn.Execute(strSQL)
objRs.MoveNext()
Wend

//>Rune
Avatar billede bigtrouble Nybegynder
03. november 2002 - 20:24 #2
Jeg får en fejl i linien :Set objRs = objConn.Execute(strSQL)
Avatar billede medions Nybegynder
03. november 2002 - 20:29 #3
strSQL = "SELECT * FROM anmeldeser"
Set objRs = objConn.Execute(strSQL)

While Not objRs.EOF
  sql="delete * from anmeldelse where IDNUMMER='"&request.form("sletter")&"'"
  objConn.Execute(sql)
objRs.MoveNext()
Wend

//>Rune
Avatar billede bigtrouble Nybegynder
03. november 2002 - 20:36 #4
Nope, giver:

Object required: ''
Avatar billede medions Nybegynder
03. november 2002 - 20:38 #5
Jamen hvordan tilgår du din database?

Lad mig lige se din kode...

//>Rune
Avatar billede bigtrouble Nybegynder
03. november 2002 - 20:39 #6
formen kommer fra dette udtræk:

Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=c:\websider\service-info.dk\db\skadeanmeldelsetest.mdb"
Conn.Open DSN
sql="select * from skadeanmeldelse order by IDNUMMER"
set record=conn.execute(sql)

%>
<form name="slet" method="post" action="skadesletning.asp">
<select name="sletter" style="background-color: #ffffff"; style="font:bold 10px Ariel, sans-serif";><%do while not record.eof%>

<option value="<%=record("IDNUMMER")%>"><%=record("IDNUMMER")&" - "&record("nummer")%>
<%
record.movenext
loop%></option>

</select>
<input type="submit" name="Submit" style="background-color: #ffffff"; style="font:bold 10px Ariel, sans-serif"; value="Slet post">
</form>

Sletningen ser sådan ud:

Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=c:\websider\service-info.dk\db\skadeanmeldelsetest.mdb"
Conn.Open DSN

sql="delete * from skadeanmeldelse where IDNUMMER='"&request.form("sletter")&"'"
set record=conn.execute(sql)
Avatar billede medions Nybegynder
03. november 2002 - 20:40 #7
strSQL = "SELECT * FROM anmeldeser"
Set objRs = Conn.Execute(strSQL)

While Not objRs.EOF
  sql="delete * from anmeldelse where IDNUMMER='"&request.form("sletter")&"'"
  Conn.Execute(sql)
objRs.MoveNext()
Wend

//>Rune
Avatar billede bigtrouble Nybegynder
03. november 2002 - 20:41 #8
Jeg ønsker at have en form for global sletning som rydder alt da denne kun bruges til test.

Normalt gør jeg det manuelt i access, men sidder jeg ikke ved en maskine med access giver det jo nogle problemer :)
Avatar billede medions Nybegynder
03. november 2002 - 20:44 #9
Jamen er det ikke det den gør nu da? -det som står nu skulle gerne virke...

//>Rune
Avatar billede fiemming Nybegynder
03. november 2002 - 22:03 #10
Halløj: bigtrouble

SQL Strengen for at slette alle rækker i din tabel er såmænd bare:
sql="DELETE * FROM anmeldelse"

og lige et lille tip, udtrykket:
sql="delete * from anmeldelse where IDNUMMER='"&request.form("sletter")&"'"

er RET umsmart, man kan lave en såkaldt SQL injection i dit script ... dvs du har et væsenligt sikkerhedsproblem !

PS: STOL ALDRIG PÅ BRUGERINPUT, kig evt på hvordan de prfessionelle gør:
http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=16634

--
!!
Avatar billede fiemming Nybegynder
03. november 2002 - 22:06 #11
Ups, det skulle være:

sql="DELETE FROM anmeldelse"

--+
!?!
Avatar billede bigtrouble Nybegynder
08. november 2002 - 13:53 #12
?? jeg kan ikke give dig point da din brugernavn er forsvundet !!!

Du hedder"0"

Jeg tager point selv, du kan få dem ved en anden lejlighed :)