Avatar billede thorfinn Nybegynder
03. november 2002 - 18:33 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

noget med nogle sessions

Jeg har sådan et community. Og det funker fint nok med oprettelse og det hele, problemet er bare når man skal logge ind! så får man denne besked:

Warning: Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /var/www/hotels/1go/bluecity/html/community/config.php:2) in /var/www/hotels/1go/bluecity/html/community/godkend.php on line 20

Warning: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /var/www/hotels/1go/bluecity/html/community/config.php:2) in /var/www/hotels/1go/bluecity/html/community/godkend.php on line 20

Warning: Cannot add header information - headers already sent by (output started at /var/www/hotels/1go/bluecity/html/community/config.php:2) in /var/www/hotels/1go/bluecity/html/community/godkend.php on line 25

koden på siden ser således ud:

<?
include ("config.php");
mysql_connect($host,$user,$pass);
mysql_select_db($db);
$query = mysql_query("SELECT navn, password, email, id FROM community WHERE navn='$navn' AND password='$password'");
if (mysql_num_rows($query) == "0"){
?>
<center>
<font color="red">Forkert Navn og/ell. Kodeord</font><br>
Prøv igen eller opret dig som medlem.
</center>
<?
} else {
while($r = mysql_fetch_array($query)) {
$s_navn = $r["navn"];
$s_password = $r["password"];
$s_email = $r["email"];
$s_id = $r["dato"];
}
session_start();
session_register ("s_navn");
session_register ("s_password");
session_register ("s_email");
session_register ("s_id");
header ("location: test.php");
}
?>

jeg fatter ikke helt hvad der er galt.

hjælp mig hvis du kan! tak
*
Avatar billede lauer Nybegynder
03. november 2002 - 18:39 #1
som der står i fejlen, sender du noget output, før du sætter sessions. Det kan være et space før <?php
eller det kan være at du har en masse htmlkode foran...
læs mere om det på
http://kezze.dk/artikler.php.php

- lauer.dk
Avatar billede avlund Nybegynder
03. november 2002 - 18:40 #2
Problemet er denne linie:

header ("location: test.php");

der må ikke stå så meget som et mellemrum før denne linie, PHP-kode undtaget.

Sørg for at <?php står på den ALLERFØRSTE linie.
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
03. november 2002 - 18:43 #3
du kan nøjes med at smide dette ind øverst:
<?php
ob_start();
?>
Avatar billede thorfinn Nybegynder
03. november 2002 - 19:41 #4
thanx
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
03. november 2002 - 19:51 #5
så lidt.
Avatar billede lauer Nybegynder
03. november 2002 - 19:59 #6
what... jeg svarede det samme... doh

se det link, der står hvorfor fejlen kommer, og hvad man kan gøre, og hvad der er bedst at gøre.

- lauer.dk
Avatar billede thorfinn Nybegynder
04. november 2002 - 20:14 #7
fuck undskyld! Men jeg kiggede bare lige på hvad i havde skrevet herinde, ikke på linket!! Sorry. Men det betyder bare at du får god karma, og lykken vil tilsmile dig en anden gang!
Avatar billede lauer Nybegynder
04. november 2002 - 21:49 #8
jaja, point er lige meget, jeg synes bare at det sker for tit at dem som stiller et spørgsmål glemmer at gennemtjekke hvad de har fået af svar før de acceptere...

- lauer.dk