Avatar billede jmc Nybegynder
03. november 2002 - 00:42 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

SQL

Hvordan laver jeg denne SQL med følgende krav:

er cid tom listes alle
tilføjes der flere cid i querystring skal alle records med cid listes. eksempel i.asp?cid=1&cid=4&cid=15
(findes der måske en bedre måde for at undgå alle dette cid i querystring?)

Her er hvad jeg foreløbigt har:

produkter.Source = "SELECT DISTINCT *  FROM hent_produkt  WHERE pid = " + Replace(produkter__MMpid, "'", "''") + " or cid = " + Replace(produkter__MMcid, "'", "''") + " and valgt = True  ORDER BY " + Replace(produkter__MMorder, "'", "''") + ""
Avatar billede dawin_dk Nybegynder
03. november 2002 - 08:57 #1
brug:

liste=request("cid")
if liste="" then liste="0"

sql="select * from table where id in ("&liste&") order by felt"
Avatar billede jmc Nybegynder
03. november 2002 - 11:09 #2
Jeg prøvede:

<%
Dim produkter
Dim produkter_numRows

Set produkter = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
produkter.ActiveConnection = MM_bst_STRING

liste=request("cid")
if liste="" then liste="0"

if liste = "0" then
sql="select * from tablehent_produkt where cid in ("&liste&") order by " + Replace(produkter__MMorder, "'", "''")
else
produkter.Source = "SELECT DISTINCT *  FROM hent_produkt  WHERE pid = " + Replace(produkter__MMpid, "'", "''") + " or cid = " + Replace(produkter__MMcid, "'", "''") + " and valgt = True  ORDER BY " + Replace(produkter__MMorder, "'", "''") + ""
end if

produkter.CursorType = 0
produkter.CursorLocation = 2
produkter.LockType = 1
produkter.Open()

produkter_numRows = 0
%>

DEN GIVER FEJLEN:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e0c'

Der er ikke angivet nogen kommandotekst for kommandoobjektet.

doc.asp, line 46  som er linien: produkter.Open()
Avatar billede jmc Nybegynder
03. november 2002 - 11:12 #3
jeg har rettet fejlen:
sql="select * from hent_produkt where cid in ("&liste&") order by " + Replace(produkter__MMorder, "'", "''")

men det giver samme fejl:
Der er ikke angivet nogen kommandotekst for kommandoobjektet
Avatar billede jmc Nybegynder
03. november 2002 - 19:50 #4
hvis jeg kalder f.eks: i.asp?cid=2&cid=4

fejl:
Syntax error (comma) in query expression 'cid = 2, 4
Avatar billede fiemming Nybegynder
03. november 2002 - 22:18 #5
<%
' Prøv følgende:
strCid = "0" ' ikke eksistrende nøgle
For each Key in Request.QueryString("cid")
  strCid = strCid &"," &Key
Next
sql = "SELECT * FROM hent_produkt WHERE cid IN ("  &strCid &")"
Response.Write("<BR>SQL=" &sql)
%>
Resten har du ok ...

--
!!
Avatar billede jmc Nybegynder
05. november 2002 - 22:10 #6
desværre:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e14'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Syntax error (comma) in query expression 'cid = 1, 2 and valgt = True and deaktiveret = False'.

sql:
strCid = "0" ' ikke eksistrende nøgle
For each Key in Request.QueryString("cid")
  strCid = strCid &"," &Key
Next

produkter.Source = "SELECT DISTINCT *  FROM hent_produkt WHERE cid IN ("  &strCid &") and valgt = " + Replace(produkter__MMvalgt, "'", "''") + " and deaktiveret = " + Replace(produkter__MMdeaktiv, "'", "''") + "  ORDER BY " + Replace(produkter__MMorder, "'", "''") + ""
Avatar billede jmc Nybegynder
06. november 2002 - 18:56 #7
det ser ud til at virke, takker
Avatar billede jmc Nybegynder
06. november 2002 - 19:52 #8
Danm, jeg kan bare ikke tjekke på om

if strCid = "0" then det bliver en liste ... eller et eller andet.