Avatar billede raiser2 Nybegynder
06. oktober 2000 - 11:53 Der er 9 kommentarer

execute et dos program på iis - NYT

Jeg har stadig et problem med at køre et dosprogram fra iis.

Nedenstående ASP kører uden fejlmeldinger. ASP\'en finder dos-filen (her Fil.bat) men kører den tilsyneladende ikke!!

Fil.bat indeholder en linie som f.eks: \"type RAISER2 > tmp.txt\"

Der skulle være de rette tilladelser til at køre/skrive og læse.

Hva\' ka\' der dog være galt?

<%
Dim e
Dim objShell

Set objShell = Server.CreateObject(\"wscript.Shell\")

Dim strCMD
strCMD = \"c:\\Fil.bat\"

e = objShell.Run (strCMD, 1, false)

response.write(\"Err : \" & e)
%>
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
06. oktober 2000 - 22:24 #1
Det ser jo helt rigtigt ud, du er sikker på at fejlen ikke ligger i din bat fil ?
(evt. rettigheder, måske skal IUSR_maskinnavn have execute permission på bat filen ?)
Avatar billede raiser2 Nybegynder
09. oktober 2000 - 13:30 #2
Tilladelserne er iorden, men vi kan ikke få det til at virke,det der undrer os er at der ingen fejlkoder kommer, det er som om det starter uden at starte.
Over`n Out
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
09. oktober 2000 - 21:00 #3
Prøv at køre .bat filen direkte i en cmd, og tjek derved at det ikke er selve filen der ikke virker :o)
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
08. november 2000 - 21:12 #4
virker det hvis du eksekverer det i wsh ??
Avatar billede -mundi- Nybegynder
30. maj 2001 - 20:43 #5
har du prøvet med e = objShell.Run (\"cmd.exe /c \"&strCMD, 1, false)
?
Avatar billede -mundi- Nybegynder
30. maj 2001 - 20:47 #6
hmm måske uden /c
Avatar billede nell Nybegynder
14. september 2001 - 15:26 #7
Jeg sidder med det samme problem. Jeg kan få det til at virke på en NT server, men ikke en Win2000 server. Så mit bud er at det nok er et sikkerheds problem...

Har også prøvet en DCOM aspexec, som virker fint under NT men her igen.... ingen response under Win2000. Det eneste der sker er at man kan se der bliver oprettet en ny process med det som batch filen skal gøre sker ikke.....

Avatar billede nell Nybegynder
14. september 2001 - 16:30 #8
Så lykkedes det....

set wshell = server.createobject(\"wscript.shell\")
wshell.run \"cmd /c w.bat\",0
set wshell = nothing

dette skulle kunne gøre det....men din bat fil skal af en eller anden grund ligge under system32
Jeg har prøvet at placere den andre steder og putte min sti på men uden held.

Så prøv at placere din bat fil der
Håber det hjalp.

Avatar billede moejensen Nybegynder
06. marts 2005 - 16:19 #9
lukketid