Avatar billede dna Nybegynder
02. november 2002 - 16:46 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Afvikling af gammelt spil i win2000

Hejsa alle...

Jeg har fundet et godt gammelt spil op fra gemmerne, men det er kun lavet til win95 og vist også win98!

Jeg kører win2000 - og spillet kører sådan lidt sjovt! Jeg kan godt spille det, men musen virker som var det løgn. Nogen gange kan jeg ikke rykke den andre gange kan jeg. Hvis jeg bruger ALT+Tab til at komme i windows og så ALT+tab tilbage til spillet, så virker musen nogengange igen... er sådan lidt belastende! :-)

Nogen gode foreslag ?!

Kan man evt. få en win95/98 emulator eller sådan noget ?!

dna
Avatar billede bccinlove Nybegynder
02. november 2002 - 16:54 #1
Du kan bruge en program der hedder Moslow til at sætte hastigheden ned... det virker nogen gange og andre ikke!
Avatar billede bccinlove Nybegynder
02. november 2002 - 16:56 #2
Det er en lidt besværlig metode...
Avatar billede dna Nybegynder
02. november 2002 - 17:53 #3
det er jo ikke hastigheden, men problemer med musen !?!
Avatar billede anarchy Nybegynder
03. november 2002 - 01:38 #4
Mit gæt er at det eret spil kodet til DOS, og da Win2k ikke har en enlig DOS stammer problemet jo nok fra at du allerede emulerer DOS, prøv at updatere Win2k så meget så muligt det kan nogle gange hjælpe meden ny service pack.
Avatar billede infophreak Nybegynder
03. november 2002 - 02:11 #5
Windows 2000 har også et Compatibility Layer til 95 og 98. Prøv at vælge egenskaber for en genvej til programmet, så skulle der gerne være et faneblad, hvor du kan vælge at køre det på den måde
Avatar billede dna Nybegynder
03. november 2002 - 11:32 #6
infophreak: Lyder spændende, men jeg kan kun finde 2 faneblade under en shortcuts egenskaber... det er nemlig "General" og "Shortcut" ...og syntes ikke rigtigt det står der nogen steder!?

anarchy: Mit 2000 er MAX opdateret allerede! :-(
Avatar billede dna Nybegynder
03. november 2002 - 11:34 #7
hmmm.. hvis det er kodet til "dos" ....burde man så kunne starte op på en bootdisk og så køre programmet derfra ????

dna
Avatar billede dna Nybegynder
23. maj 2003 - 16:30 #8
Jeg fik aldrig lortet til at virke, men da anarchy er den eneste der har smidt et svar, så får han da bare de point for at prøve! :D

dna