Avatar billede kasseper Nybegynder
06. oktober 2000 - 09:12 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Ingen streger under links....

Hvordan er det nu lige man gør så der ikke er streger under sine links.....
Avatar billede thoeger25 Nybegynder
06. oktober 2000 - 09:17 #1
lav det med css
Avatar billede steen_hansen Forsker
06. oktober 2000 - 09:19 #2
Du kan f.eks. benytte stylesheets. Enten lægge det i roden eller sætte det ind mellem dine <head> - tags. Eksempel:

<style type =\"text/css\">
<!--
a:active {font-family:verdana; color:black; font-size:10px; text-decoration:none}
a:link {font-family:verdana; color:black; font-size:10px; text-decoration:none}
a:visited {font-family:verdana; color:blue; font-size:10px; text-decoration:none}
a:hover {font-family:verdana; color:black; font-size:10px; text-decoration:underline}
-->
</style>

Kan det bruges? I det viste eksempel kommer der en streg under linket, når du fører musen henover det. Du kan erstatte \"underline\" i den nederste linie med \"none\".
Avatar billede dannymoeller Nybegynder
06. oktober 2000 - 09:20 #3
Du kan også sætte en style på dine links:

<a href=\"X.htm\" style=\"text-decorations:none;\">her</a>
Avatar billede steen_hansen Forsker
06. oktober 2000 - 09:24 #4
Mellem dine <body> - tags, kan du indsætte følgende efter dit <a href ....

<a href=\"dokument.htm\" target=\"main\" onFocus=\"this.blur()\">Dokument...</a>

Så får du ikke rammen rundt om dit link, når der trykkes på det. Bare et lille tip 80)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
06. oktober 2000 - 09:33 #5
onFocus er så vidt huskes da ikke ligefrem noget Netscape holder af...???
Avatar billede halnet Nybegynder
06. oktober 2000 - 09:36 #6
Som steen_hansen skriver dog i en anden rækkefølge...

<style type =\"text/css\">
<!--
a:link {font-family:verdana; color:black; font-size:10px; text-decoration:none}
a:visited {font-family:verdana; color:blue; font-size:10px; text-decoration:none}
a:hover {font-family:verdana; color:black; font-size:10px; text-decoration:underline}
a:active {font-family:verdana; color:black; font-size:10px; text-decoration:none}
-->
</style>

Så skulle det virke med alle browsere!
(hover virker ikke i ns)

- Anders
Avatar billede steen_hansen Forsker
06. oktober 2000 - 09:37 #7
Det er NetScape bedøvende ligeglad med. Har du prøvet?
Avatar billede steen_hansen Forsker
06. oktober 2000 - 09:37 #8
halnet: Det er rigtigt, det har ingen effekt i NN
Avatar billede kasseper Nybegynder
06. oktober 2000 - 09:41 #9
dannymoeller >> det virker ikke....
MEN steen_hansen, tak det fungerede helt som det skulle
Avatar billede steen_hansen Forsker
06. oktober 2000 - 09:42 #10
Det er 10-4 :)
Avatar billede dannymoeller Nybegynder
06. oktober 2000 - 09:45 #11
Der var lige et s for meget. Undskyld
så det er :
text-decoration:none;
Avatar billede halnet Nybegynder
06. oktober 2000 - 09:48 #12
Citat:
\"BEMÆRK: Deklarer altid active tilsidst, ellers kan det have en utilsigtet virkning i form af en forkert farve. Tommelfingerreglen er, at link skal erklæres i rækkefølgen: link, visited, hover og active.\"

Niels Skriver: Style sheets - lær det selv...

Jeg er helt ny inden for css, så jeg skriver bare det som jeg har lært!!

- Anders
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
06. oktober 2000 - 09:59 #13
Mente nok at OnFocus ikke lige var en Netscape lækkerbidsken...
Avatar billede steen_hansen Forsker
06. oktober 2000 - 10:06 #14
Pointene ER afgivet, men jeg vil gerne kommentere nikolajdu:

Jeg har Netscape Navigator V4.7. Nu har jeg lige afprøvet onFocus=\"this.blur()\" - virker fint, ingen rammer om linket.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
06. oktober 2000 - 10:13 #15
Steen Hansen....

Har ikke checket det i en så ny Netscape, men ved da ihvertilfald at ældre versioner ikke understøtter funktionen....

Men men men... Stædige Netscape brugere er vel egentlig og bedre opdateret end resten af nettet....

Nu må vi se om Netscape 6.0. bliver en Atombombe på Internettet....

Og selvfølgelig er pointene afgivet... jeg var selv igang med at skrive nogenlunde samme CSS svar, men var for langsom og opgav det... øv øv...
Avatar billede steen_hansen Forsker
06. oktober 2000 - 10:15 #16
10-4 nikolajdu. Det kan være du kan hive dem fra igen med mit flag-spørgsmål 80p