Avatar billede mulles.tk Nybegynder
02. november 2002 - 11:34 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Iframe som viser alt indhold

Er der nogen som kan hjælpe mig med flg.:

Jeg skal til at lave et nyt design, og vil gerne bruge iframe, for at siden ikke skal virke alt for tung, når de forskellige sider loades!

Jeg laver min side i celler og bruger denne her kode til iframe:

<IFRAME name="hoved" frameBorder=0 height=100% marginHeight=5 marginWidth=5 scrolling="auto" src="http://belissima.dk/Hosting/Mulles/blogger/nyhed.php" width=100%></IFRAME>

Det jeg så gerne vil have hjælp til er, at få min iframe til at vise alt det indhold som fx. er på denne side: "http://belissima.dk/Hosting/Mulles/blogger/nyhed.php" sådan at der ikke kommer nogen scrollbar! -og det samme skal selvfølgelig gælde for de andre sider også. Cellen skal tilpasse sig den højde som den nu skal have, for at alt indholdet kan vises!

Er der nogen som kan hjælpe?
Avatar billede jay123 Nybegynder
02. november 2002 - 21:54 #1
style="overflow: visible"
Avatar billede mulles.tk Nybegynder
02. november 2002 - 22:43 #2
Kan du ikke uddybe det lidt mere..? Skal den så bare se sådan her ud:
<IFRAME name="hoved" frameBorder=0 height=600 marginHeight=5 marginWidth=5 scrolling="auto" src="http://belissima.dk/Hosting/Mulles/blogger/nyhed.php" width=100% style="overflow: visible"></IFRAME>
For hvis det er sådan, så virker det ikke...
Avatar billede backside Nybegynder
03. november 2002 - 19:14 #3
Hvorfor vil du ikke ha´ scrollbar, det hele kan jo ikke ses så?
Hvis jeg forstår det korrekt er det vel bare denne:  scrolling="no" i din iframe
Avatar billede mulles.tk Nybegynder
03. november 2002 - 20:00 #4
Der må også gerne være scrollbar, men bare ikke i iframe! Det skal bare være sådan at alt indholdet bliver vist i cellen, og cellen så skifter højde efter hvor meget indhold der er.
Avatar billede edutasia Nybegynder
04. november 2002 - 15:17 #5
Har haft præcis samme problem, og fandt kun én ting, der virkede: Hver eneste side, der indlæses i iframen, skal kalde hovedsiden på onload og ændre højden på iframen ud fra sin egen scrollHeight (NB: Kræver, at filerne ligger på samme domæne):

<body onload="parent.document.getElementById('iframeId').style.pixelHeight=document.body.scrollHeight">
Avatar billede mulles.tk Nybegynder
04. november 2002 - 15:45 #6
Mange tak for svaret edutasia... Det virker! Du skal nok få point, men kan du ikke lige svare på dette:

Vil det sige at det ikke kan virke med denne side:
"http://belissima.dk/Hosting/Mulles/blogger/nyhed.php"

Hvad hvis jeg beder hende som hoster den at ligge koden ind på siden! Virker det så ikke?
Avatar billede edutasia Nybegynder
04. november 2002 - 16:07 #7
Det er muligt, at det kan fungere, hvis hun lægger koden ind på siden - men der er ret mange sikkerhedsaspekter omkring iframes, så jeg er ikke sikker på, at det vil fungere.

Du skal også lige tage højde for, at hvis hun lægger koden ind på siden, skal der være en eller anden form for check, som undersøger, om det er din side, der er hovedsiden. Ellers vil scriptet lave fejl, når andre åbner siden
Avatar billede mulles.tk Nybegynder
04. november 2002 - 17:39 #8
Okay... men jeg prøver det lige!

-og hvis du kommer på en måde det kan gøres på, så si' lige til! :D
Avatar billede mulles.tk Nybegynder
04. november 2002 - 20:45 #9
Kan du ikke lige hjælpe mig igen...

1.
Hvorfor virker denne kode:
<body onload="parent.document.getElementById('iframeId').style.pixelHeight=document.body.scrollHeight">

Ikke sammen med denne kode:
<body bgcolor="#F3F3F3" link="#000000" vlink="#000000" alink="#000000">

2.
Hvis den side, som skal loades i iframe, kommer over en vis højde så kommer der alligevel scrollbar i iframe! Hvorfor?
Avatar billede edutasia Nybegynder
04. november 2002 - 21:05 #10
Jeg kan i hvert fald hjælpe dig med 1. Der kan kun være et body-tag på siden, så du skal kombinere de to til et tag:

<body onload="parent.document.getElementById('iframeId').style.pixelHeight=document.body.scrollHeight" bgcolor="#F3F3F3" link="#000000" vlink="#000000" alink="#000000">

Hvad 2. angår, har jeg lige prøvet med et eksempel, hvor siden i iframen var over 3500 pixels høj - uden problemer. Det eneste, jeg kan komme i tanker om, er at hvis siden forøger sin egen størrelse ved hjælp af et aller andet "onresize"-script, kan det give konflikter??
Avatar billede mulles.tk Nybegynder
04. november 2002 - 22:49 #11
Tak for løsningen til det først spørgsmål...

Vil du ikke lige prøve at se denne her side:
http://www.infinito.dk/mulles/Nyt_design/
Og så forhåbentlig kunne sige hvad der er galt...

For som du kan se er der scrollbar på startsiden i iframen, men hvis du klikker på "fun page" så er den længere men der er der ikke nogen scrollbar?
Avatar billede mulles.tk Nybegynder
04. november 2002 - 22:53 #12
Hmm.... har lige fundet ud af, at hvis man klikker på "Fun page" og så på forsiden igen, så er der pludselig ingen scrollbar? Warum?
Avatar billede edutasia Nybegynder
05. november 2002 - 11:23 #13
Først: Onload-scriptet skal ikke være i body-tag'et på hovedsiden - kun på siderne, der indlæses. Og så til sagen:

Jeg tror, at det kan have noget at gøre med, at første gang, siden vises, er siden i iframen loadet før hovedsiden, og så kan den ikke kalde hovedsiden i sit onload script.

En løsning kunne være at vente med at indlæse siden i iframen til hovedsiden er loadet - ved at indsætte følgende body-tag på hovedsiden i stedet for det, der er der nu:

<BODY vLink=#000000 aLink=#000000 link=#000000 bgColor=#f3f3f3 onload="document.getElementById('main').document.location.replace('Mulles_tk - Bedst i 1024x768 px-filer/2.htm');">
Avatar billede mulles.tk Nybegynder
05. november 2002 - 14:47 #14
Hvis du lige vil prøve at kigge på:
http://www.infinito.dk/mulles/Nyt_design/
Der stadig et eller andet galt! :D
Avatar billede edutasia Nybegynder
05. november 2002 - 14:56 #15
Det var mærkeligt - jeg bruger koden et andet sted, og det spiller bare..

Nå, men det virker i dit tilfælde, hvis du laver body-tag'et sådan her (og denne gang har jeg testet først):

<BODY vLink=#000000 aLink=#000000 link=#000000 bgColor=#f3f3f3 onload="document.getElementById('main').src = 'px-filer/2.htm';">
Avatar billede mulles.tk Nybegynder
05. november 2002 - 18:16 #16
Hmm... der kommer ikke noget frem nu?

http://www.infinito.dk/mulles/Nyt_design/
Avatar billede edutasia Nybegynder
06. november 2002 - 09:58 #17
OK - fjern "px-filer/" fra body-tagget. Jeg har gemt din side som "komplet webside" i MSIE, og den puttede alle relaterede filer i en ny mappe... men den mappe har du selvfølgelig ikke hos dig.
Avatar billede mulles.tk Nybegynder
06. november 2002 - 15:26 #18
1000-tak... Det virker!

Du skal have mange tak for hjælpen...
Avatar billede mulles.tk Nybegynder
15. november 2002 - 16:22 #19
Jeg har lige er ting til jeg lige vil spørge om...

Nu har jeg fået lagt det nye design ud, men jeg synes at det er irriterende at den først viser alm iframe med scrollbar, og når den så får det hele loadet, gør den cellen højere.

Er der ikke en måde man kan få den til at vente med at vise indholdet, indtil alt indholdet er loadet?

http://mulles.tk
Avatar billede edutasia Nybegynder
16. november 2002 - 15:16 #20
Du kan sætte

  style="display:none"

på iframen, så den er skjult, mens siden loader. Derefter kan du tilføje

  document.getElementById('main').style.display = '';

i onload-koden på body-tagget. Så vises iframen, når siden er loadet.
Avatar billede mulles.tk Nybegynder
16. november 2002 - 17:16 #21
hmm... kan ikke helt hitte ud af det!

Jeg kan godt indsætte den til iframen, ingen problemer der, men det andet er en smule sværere...

På forsiden bruger jeg denne kode:

<BODY vLink=#000000 aLink=#000000 link=#000000 bgColor=#f3f3f3 onload="document.getElementById('main').src = 'Forsiden.htm';">

Hvordan får jeg den til at passe ind der?

På de andre sider bruger jeg denne her kode:

<body onload="parent.document.getElementById('main').style.pixelHeight=document.body.scrollHeight" bgcolor="#FFFFFF" link="#000000" vlink="#000000" alink="#000000">

-Og det samme spørgsmål igen, hvordan får jeg den til at passe ind der?

Håber du lige vil hjælpe igen...

Mvh. Rune